UCE Reasearch/Shopfully: 50% konsumentów w Polsce robi zakupy tak online, jak i offline

2 dni temu

Warszawa, 01.08.2025 (ISBnews) – Równoległe zakupy online i offline robi w Polsce 50% konsumentów, wynika z raportu opartego na specjalnym badaniu opinii konsumenckich autorstwa UCE Research i Shopfully. 31% klientów stawia wyłącznie na sklepy stacjonarne, a 19% kupuje tylko w sieci. Do zakupów internetowych motywuje Polaków głównie wygoda – 78,5%.

“Polacy preferują model hybrydowy – łączący wygodę zakupów online z doświadczeniem konsumenckim w fizycznych placówkach. Oznacza to rosnącą dojrzałość zakupową. Klient w Polsce chce mieć szeroki wybór kanałów, dopasowanych do różnych potrzeb. Pokazuje to też rosnącą rolę e-sklepów, ale nie w oderwaniu od tradycyjnych kanałów. Chodzi o komplementarność kanałów. Sklepy internetowe rosną, ale jako element szerszego, zintegrowanego doświadczenia zakupowego” – powiedział country manager w Shopfully Robert Biegaj, cytowany w komunikacie.

Z badania wynika również, iż w Polsce głównym czynnikiem motywującym do zakupów online jest wygoda (zakupy z dowolnego miejsca i o każdej porze) – 78,5%. Dalej w zestawieniu widać szeroki asortyment produktów – 63,1%, dostawę do domu – 55,9%, możliwość łatwego porównania cen – 53,3%, a także brak kolejek i tłumów – 52,3%.

Z kolei głównym czynnikiem motywującym do odwiedzenia sklepu tradycyjnego w Polsce jest możliwość zobaczenia, dotknięcia lub wypróbowania produktów przed zakupem – 76%. Dalej w zestawieniu widać natychmiastową dostępność produktu – 61%, a także oferty i promocje dostępne wyłącznie w sklepie – 44%, wskazano również.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE Research i Shopfully na próbie 1032 Polaków w wieku 18-80 lat. Do tego badanie zostało zrealizowane w Niemczech, Austrii, Francji, Hiszpanii, Włoszech, a także w Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału