Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 10,7% w listopadzie br. z 11,7% przed rokiem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).
„W listopadzie 2024 r. w porównaniu z listopadem 2023 r. notowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 6%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży 'ogółem’ uległ zmniejszeniu w listopadzie 2024 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 11,7% do 10,7%. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa z grupy 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 30,9% przed rokiem do 27,5%), natomiast wzrost udziału wykazały jednostki z grup: 'tekstylia, odzież, obuwie’ (odpowiednio z 24,5% do 27,3%) oraz 'meble, rtv, agd’ (z 20,8% do 21,3%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews