Ulubiony newsletter Twojego ulubionego newslettera

oen.pl 19 godzin temu


Przeczytaj do końca, aby zobaczyć małego pingwina, który z jakiegoś powodu ma energię 58-letniego bossa mafii.

W dzisiejszym wydaniu:

  • Witam wszystkich z Portland, którzy publikują selfie z osobami w prawdziwym życiu, z którymi od dawna pracowali/plotkowali na Slacku.
  • Etch, proszę! Kevin Geary próbuje wywołać FOMO swoim wielkim, śmiałym startem.
  • Parodia Eddiego Moneya, o którą nikt nie prosił.

Świeżo z drukarni: Co nowego?

Organizatorzy wydarzeń WP mogą teraz mieć niewielki budżet marketingowy jako nagrodę

WordCamp US już w toku! jeżeli tam będziesz, napij się West Coast IPA w Upright Brewing taproom za nas. Potrzebujesz wskazówek, jak się poruszać? Cami Kaos napisała świetny przewodnik.

Skoro już mowa o wydarzeniach WordPress, Rocio Valdivia, menedżerka programów globalnych zespołów społecznościowych, niedawno opublikowała propozycję przeznaczenia części budżetu wydarzeń WordPress/WordCamp na marketing i reklamę.

Cel? Przyciągnąć więcej nowych uczestników na swoje wydarzenia – dążąc do tego, aby co najmniej 50% z nich było uczestnikami po raz pierwszy.

Organizatorzy WordCamp otrzymają olbrzymią kwotę 50–400 dolarów za każde wydarzenie, aby to umożliwić.

Po raz pierwszy w 21-letniej historii WordPressa organizatorzy otrzymali budżet reklamowy. Po tym, jak WordCamp Netherlands został przełożony z powodu niskiej sprzedaży biletów, wygląda na to, iż dobry stary marketing szeptany już nie wystarcza.

Zalecane kanały pozyskiwania tych funduszy obejmują katalogi wydarzeń, kalendarze online, listy newsletterów, współpracę z osobami wpływowymi, a choćby plakaty, ulotki i banery w strategicznych lokalizacjach. (Jestem zaskoczony, iż nie wspomnieli o domowych zinach, wirusowych e-mailach łańcuszkowych lub po prostu o tym, iż każdy umieszcza informacje o wydarzeniu w swoim nicku AOL).

A co z ukierunkowanymi kampaniami na Facebooku, Instagramie i LinkedIn, a także w telewizji, radiu i gazetach, możesz zapytać? Należy je brać pod uwagę tylko wtedy, gdy poprzednie opcje zostały już zbadane, ponieważ mogą „bardzo gwałtownie wyczerpać budżet”.

Oczywiście, najważniejszą częścią będzie adekwatne ukierunkowanie. Każda kwota pieniędzy wydana na reklamę jest zawsze marnotrawstwem, jeżeli nie dociera do adekwatnych osób.

Czy Etch może być odrobinę… Sketch? Tylko czas pokaże.

Twórca biblioteki Automatic.css i ramek, Kevin Geary, niedawno ogłosił uruchomienie (w pewnym sensie) Etch. Jest to największa zapowiedź WP od 20 lat.

Z tego, co udało nam się ustalić, ma to być ujednolicony kreator, który zajmie się tworzeniem stron, CPT, SEO i wszystkimi innymi działaniami programistycznymi, a wszystko to z jednego miejsca, bez konieczności przełączania się między wtyczkami i różnymi interfejsami.

Pomysł na projekt zdaje się wynikać z frustracji Kevina związanej z „przełączaniem kontekstu” wymaganym podczas pracy w WordPressie.

Chyba nie robi tego, co my wszyscy – nie otwiera jednocześnie 4967 kart.

Ale tak czy inaczej… haczyk? Etch jeszcze nie istnieje… To tylko wizja, której ukończenie zaplanowano za około trzy lata.

Kevin ominął typowe kanały finansowania i podjął bardziej oddolne podejście, prosząc samą społeczność o zapłatę z góry za minimalną stawkę wpisowego w wysokości 499 dolarów w celu sfinansowania jego hipotetycznego produktu.

Jak się okazuje, Kev powiedział podczas swojej transmisji na żywo (która, jak powiedział założyciel Mañana No Mas! Kurt von Ahnen, przywołała wspomnienia Jima Carreya, szefa straży pożarnej Billa), iż ci, którzy nie wierzą bezkrytycznie w jego wizję, to grupa „negatywnych mięczaków” i „hejterów”.

No cóż… mów mi Nancy, jeżeli tak wolisz, ale czy nie jest nierozsądne, iż chcesz zobaczyć coś więcej niż tylko panel białych facetów, aby udowodnić, iż twój produkt faktycznie będzie czymś? Nie wiem… może wizualizację, demo, plik figma, MVP, a może choćby sesję pytań i odpowiedzi? Kevin – możesz nam coś pokazać?!

Wygląda na to, iż Kevin postępuje zgodnie z zasadą „skłonienia publiczności do płacenia za stworzenie czegoś”, którą przedstawił kilka lat temu w swoim wystąpieniu w podcaście.

Jak zauważa Lawrence Ladomery w swojej odpowiedzi, to świetny sposób na outsourcing ryzyka finansowego związanego z porażką. Kev przyciągnął wiele uwagi, będąc krytycznym. Ale pod koniec dnia będzie musiał poprzeć to, wiesz, prawdziwym produktem.

Czy Kev i zespół mogą sprawić, iż Etch się wydarzy? Obietnica zbudowania czegoś, co zastąpi wszystko inne, to duże twierdzenie. Chyba będziemy musieli poczekać kilka lat i się przekonać.

Gratulacje z okazji rundy finansowania, Patchstack!

W międzyczasie Patchstack, produkt, który faktycznie istnieje, pozyskał 5 mln USD w rundzie finansowania serii A pod przewodnictwem Karma Ventures, z dodatkowymi inwestycjami od G+D Ventures i Emilia Capital, firmy inwestycyjnej założycieli Yoast, Joosta de Valka i Marieke van de Rakt.

Patchstack, założony w Estonii, to startup zajmujący się cyberbezpieczeństwem, który ratuje deweloperów przed nieprzespanymi nocami, pomagając im gwałtownie identyfikować, ustalać priorytety i łagodzić nowe luki w zabezpieczeniach. Jego „wirtualne poprawki” natychmiast wdrażają ochronę dla Twojej witryny – trochę jak posiadanie Kevina McCallistera po swojej stronie 24/7, który ustawia pułapki na wszelkich irytujących wirtualnych bandytów.

Patchstack niedawno wydało swoje bezpłatne narzędzie, współfinansowane przez UE, które pomaga dostawcom systemu open-source w przestrzeganiu nadchodzącej ustawy Cyber ​​Resilience Act. w tej chwili ponad 5 milionów stron internetowych jest skanowanych dzięki Patchstack, a wśród ich klientów znajdują się takie duże marki jak GoDaddy, Plesk/cPanel i Digital Ocean.

Ich wyjątkowo imponujący dostęp do danych o lukach w zabezpieczeniach opiera się na programie nagród za błędy, który przypomina grę, i przyciąga armię etycznych hakerów, którzy polują na luki w zabezpieczeniach. (Jeśli uważasz się za łowcę błędów, pierwsze miejsce w rankingu każdego miesiąca zapewni ci 2 tys. dolarów!)

Mamy dwa bilety do raju, czy nie moglibyście się dziś wieczorem skontaktować w The Hub…

Mamy niespodziankę, specjalnie dla Ciebie
Coś, co chcą zrobić deweloperzy i agencje
Czekałeś tak długo, czekałeś tak długo…
Czekałeś tak długo, czekałeś tak długo…

Zamierzamy pozbyć się tych długich łańcuchów e-maili
A pozostał tylko prosty system biletowy, skarbie
Czekałeś tak długo, czekałeś tak długo…
Czekałeś tak długo, czekałeś tak długo…

Fakty i statystyki dotyczące blogowania umysłowego

  • Najlepsze praktyki bezpieczeństwa zalecają automatyczne aktualizacje wtyczek, ale według corocznego badania bezpieczeństwa WordPress opublikowanego przez Melapress, tylko 30% osób, które martwią się o kwestie bezpieczeństwa związane z wtyczkami lub motywami, ma włączone automatyczne aktualizacje. Do dzieła! (Źródło)
  • Raport Gender Equality in WordPress Business jest już dostępny, a wyniki nie wyglądają dobrze, ludzie. Spośród 200 firm, które zobowiązały się do wsparcia Five for the Future, tylko 4% jest zarządzanych przez kobiety. (Źródło)
  • Kilka interesujących statystyk na temat WordPress Contribution Health Dashboards. Na przykład, WP 6.6 ma 38% nowych programistów. (Źródło)
  • WP 6.6.2 jest dostępny i zawiera 15 poprawek błędów w Core i 11 w Block Editor. Hurra! (Źródło)

Głębokie nurkowanie: Jak ograniczyć przełączanie kontekstu jako programista WordPress

Przełączanie kontekstu jest naprawdę uciążliwe i może osłabić Twoją produktywność jako programisty. Gloria Mark odkryła w swoim badaniu „The Cost of Interrupted Work”, iż powrót do zadania po mentalnym przełączeniu kanału zajmuje średnio 23 minuty i 15 sekund.

Za każdym razem, gdy musisz przełączać się między różnymi projektami, językami, narzędziami, a choćby różnymi typami zadań, takimi jak kodowanie, debugowanie lub komunikacja z klientem, musisz „przeładować” swój mózg wszystkimi informacjami o nowym zadaniu. A według badania Collaboration Study przeprowadzonego przez Livecycle, prawie 50% programistów walczy z tym problemem w swoich obecnych przepływach pracy.

Jak więc uniknąć tej utraty dynamiki i utrzymać się w stanie głębokiej pracy? Oto kilka wskazówek:

  • Poświęć dni bez spotkań lub przynajmniej duże bloki czasu, kiedy jesteś niedostępny. Jak napisał Paul Graham w swoim eseju z 2009 r. o harmonogramie twórców: „Pojedyncze spotkanie może zrujnować całe popołudnie, dzieląc je na dwie części, z których każda jest zbyt mała, aby zrobić coś trudnego”.
  • Podziel duży projekt na mniejsze i wyraźnie zdefiniowane zadania, a następnie wykonaj podobne zadania razem w partii.
  • Użyj narzędzi do kompilacji i uruchamiania zadań, takich jak Webpack, Gulp i Grunt, aby zautomatyzować powtarzające się zadania i skupić się na bardziej złożonych elementach swojego projektu.
  • Wypróbuj środowiska programistyczne Docker lub Local, aby odizolować projekty WordPress, zapewniając każdemu z nich własne środowisko i konfigurację, dzięki czemu unikniesz konieczności przełączania się między różnymi konfiguracjami serwerów.
  • Tryb „Nie przeszkadzać” w Slacku to Twój najlepszy przyjaciel, gdy próbujesz wykonać jakąś pracę bez zakłóceń. Twój zespół nie potrzebuje Cię w tej chwili. Potrafią obsługiwać komunikację asynchroniczną.
  • Kiedy musisz przestać pracować, zrób mnóstwo notatek dla siebie lub spróbuj prowadzić dziennik, dzięki czemu po powrocie będziesz mógł łatwo powrócić do swoich myśli. (Jerry Ng twierdzi, iż jest to najlepsza rzecz, jaką zrobił dla swojej kariery).

Blogi i zasoby, których nie możesz przegapić

Josepha Haden Chomphosy w podcaście WordPress Briefing oddaje się nostalgii, wspominając swoją pierwszą witrynę WordPress i wszystko, co zmieniło się od tamtej pory. (Ostrzeżenie: wzmianka o GeoCities może sprawić, iż niektórzy z Was poczują się bardzo staro).

Rozmowa o tłumaczeniach trwa wraz z występem Mathiasa Pupillo w WPTavern Podcast. Co o tym myślisz? Czy powierzyłbyś AI tłumaczenie swojej witryny?

Posłuchaj szalonej historii Marca Benzakeina z podcastu WP Builds o hakerze, który zażądał 40 tys. dolarów.

Od przyszłego miesiąca uwierzytelnianie dwuskładnikowe będzie obowiązkowe dla wszystkich autorów wtyczek i motywów. Upewnij się więc, iż wszystko skonfigurowałeś przed upływem tego terminu.

„Zasada Pac-Mana” to świetna rada nie tylko na wydarzenia WordCamp, ale i w kontekście zawierania nowych znajomości w dowolnym kontekście społecznym.

Rozproszenia w przerwie na kawę

Prędkość pisania przeciętnej osoby wynosi 40 wpm. Zobacz, jak wypadasz w porównaniu.

Six Degrees of Wikipedia poprowadzi Cię przez wiki-lukę pomiędzy dwoma dowolnymi rzeczami, które wybierzesz.

Ta strona śledzi, co dzieje się w internecie co sekundę. To jest naprawdę oszałamiające.

Jeśli wyceniasz projekt dla klienta, a on nalega na dobre, szybkie i tanie wykonanie… wyślij go tutaj.

Ta sarkastyczna, pretensjonalna sztuczna inteligencja ocenia Twój gust muzyczny i krytykuje utwory, których słuchasz z utęsknieniem.

I na koniec, ale ZDECYDOWANIE nie mniej ważne, ta absolutna JEDNOSTKA małego pingwina. Ciesz się.




Źródło

Idź do oryginalnego materiału