Chodzi o stację kolejową w Krzyżu Wielkopolskim.
W poniedziałek portal "Kolejowy Szczecin" opublikował zdjęcie stacji w Krzyżu. Budynek stacji jest w opłakanym stanie. Z budynku sypie się tynk i gniją drewniane framugi.
Warto przypomnieć, iż budynek dworca pochodzi z końca XIX wieku. Jeszcze kilkanaście lat temu w budynku były czynne kasy biletowe, była restauracja, poczekalnia oraz kioski. W 2021 roku zamknięto kasy biletowe, a budynek zaczął popadać w coraz większą ruinę. To nietypowe, szczególnie, iż stacja ta jest jedną z najważniejszych stacji węzłowych, na której również zatrzymują się ekspresowe pociągi.
Mieszkańcy Krzyża oraz pasażerowie ubolewają nad niszczejącym budynkiem, który coraz bardziej popada w ruinę. Zdjęcie opublikowane przez "Kolejowy Szczecin" wywołało żywą dyskusję wśród społeczności. Większość ludzi wspomina lata świetności stacji kolejowej w Krzyżu.
- Umiera, żal patrzeć ,nawet się nie doczekał prawidłowej nazwy. Chyba jedyna stacja w Polsce, która ma inną nazwę stacji niż miasto, choć w byłych rozkładach kolejowych orbisach była nazwa prawidłowa, kiedyś dużo podróżowałem koleją i było miło patrzeć, jak na stacyjnych tablicach z rozkładem jazdy było napisane Krzyż Wielkopolski, oczywiście nie wszędzie, a tu nikomu to nie przeszkadza - napisał pasażer pod zdjęciem stacji w Krzyżu Wielkopolskim.
Okazuje się, iż perony na stacji w Krzyżu mają się o wiele lepiej niż sam budynek dworca - Perony wyglądają bardzo dobrze, natomiast dworzec i jego wnętrze to głęboki PRL, remont był kilka lat temu a dalej nie ma czynnego WC na całym obiekcie, obok tylko toitoi stoi - informował pasażer.
Na gov.pl już w maju informowano o planowanej modernizacji węzła kolejowego w Krzyżu Wielkopolskim - 21 maja tego roku odbyło się ważne spotkanie poświęcone planom modernizacji i rozbudowy węzła kolejowego w Krzyżu Wielkopolskim oraz elektryfikacji linii kolejowej Piła-Kostrzyn. Dyskusja dotyczyła kluczowych inwestycji, które mają poprawić komfort podróżowania, zwiększyć bezpieczeństwo oraz wzmocnić pozycję Krzyża Wielkopolskiego jako ważnego węzła komunikacyjnego w regionie.