Kolejne centrum dołącza do Grupy Unibail-Rodamco-Westfield. Zlokalizowane w czeskiej Pradze Westfield Černý Most będzie drugim w stolicy Czech centrum tej marki, po Westfield Chodov, które przeszło rebranding w 2019 roku równolegle do warszawskiego Westfield Arkadia.
Rozbudowany i zmodernizowany obiekt ma w tej chwili ponad 94 tys. mkw. powierzchni GLA i mieści 180 lokali. Wśród 30 nowych najemców są gracze z sektora handlowego i restauracyjnego. W centrum otwarto również kino nowej generacji.
– To moment przełomowy dla jednego z najbardziej znanych praskich destynacji zakupowo-rozrywkowych. Jesteśmy dumni, iż łączymy dziedzictwo centrum, pierwszego nowoczesnego miejsca zakupów w Czechach, z międzynarodowym wizerunkiem marki Westfield, wieńcząc je Westfield Černý Most. Rebranding, w połączeniu z rozbudową, wyznacza nowy standard handlu, gastronomii i rekreacji w regionie – komentuje Jakub Skwarlo, COO Central Europe, Unibail-Rodamco-Westfield.
Ulepszony mix marek
Centrum zyskało ponad 9 tys. mkw. powierzchni. Pozwoliło to znaleźć zarówno miejsce dla nowych najemców, jak i przenieść już obecnych w nowe, lepsze lokalizacje. Wśród najważniejszych nowości znajduje się pierwsza w praskim centrum handlowym lokalizacja JD Sports, oraz pełna reprezentacja portfolio marek modowych LPP Group: Reserved, Sinsay, House, a także flagowe sklepy Mohito i Cropp (otwarcie wiosną 2026 r.). Miłośnicy książek znajdą coś dla siebie w księgarni Knihy Dobrovský, podczas gdy Xiaomi wprowadza do centrum świeżą gamę najnowocześniejszej elektroniki użytkowej. Te nowe i ulepszone sklepy uzupełniają istniejący mix, który obejmuje kluczowych partnerów, takich jak Peek & Cloppenburg, H&M, New Yorker, Nike, Foot Locker, Decathlon, Sportisimo, Sephora i Douglas, a także Globus, dm i Rossmann.

Dining Plaza
Sercem rozbudowanego centrum jest nowa Strefa Gastronomiczna (Dining Plaza) – całkowicie przeobrażone doświadczenie kulinarne, łączące rodzinny design, komfort i zrównoważony rozwój. W odróżnieniu od tradycyjnych stref gastronomicznych, przestrzeń ta integruje restauracje z obsługą stolików, dwupoziomowe układy i rewolucyjne koncepcje, takie jak restauracja robotyczna iFood. Odwiedzający mogą odkrywać smaki z całego świata dzięki kulinarnym nowościom, takim jak Popeyes, Dean & David, Banh-mi-ba, Musakka, Tom’s Burger, Sakura’s Running Sushi, Burger King, Koykan i wiele innych.
Kilku najemców również znacząco ulepszyło swoją obecność, wprowadzając odważne, nowe formaty w stylu flagowym, w tym odnowione placówki McDonald’s, Costa Coffee i Ovocný Světozor.
Rozrywka premium
Westfield Černý Most wyznacza również nowe standardy w rozrywce kinowej. Kino CineStar zostało podniesione do wyższego poziomu dzięki wprowadzeniu Kina Butikowego (Boutique Cinema) i zupełnie nowego kompleksu Gold Class, oferującego trzy kameralne, premium sale z rozkładanymi fotelami, stolikami i miękkimi poduszkami, prywatny salon i bar, a także ofertę gastronomiczną w salach kinowych. Z zaledwie 30 miejscami, jest to pierwsze kino Gold Class w centrum handlowym w Czechach.
Międzynarodowa grupa
Unibail-Rodamco-Westfield jest właścicielem, deweloperem i operatorem zrównoważonych, wysokiej jakości nieruchomości w najbardziej dynamicznych miastach Europy i Stanów Zjednoczonych. Grupa zarządza 66 centrami handlowymi w 11 krajach, w tym 40, które noszą ikoniczną markę Westfield. Centra te przyciągają ponad 900 milionów odwiedzin rocznie i stanowią unikalną platformę dla sprzedawców detalicznych i marek do kontaktu z konsumentami.

1 dzień temu




![[ANALIZA] CBRE: nowe oblicze ulic handlowych – więcej gastronomii i miejsc spotkań](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/11/ulica-handlowa.jpg)
![Wzrost cen w sklepach zwalnia, ale wciąż wyprzedza inflację ogólną [ANALIZA]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2023/09/paragony-zakupy-ceny-pexels.jpg)


