Uniqa i Grupa mBanku po 10 latach współpracy zawarły umowę partnerską na kolejne 12 lat – w modelu dystrybucji wyłącznej – która zakłada, iż w ciągu 12 lat mBank i Uniqa zwiększą ponad dwukrotnie portfel w kanale bancassurance, podał bank. Umowa dotyczy oferty dla klientów detalicznych mBanku oraz klientów mLeasingu – jednej z kluczowych spółek z Grupy mBanku.
Porozumienie zakłada dalszy rozwój oferty ubezpieczeniowej standalone i produktów wspierających zrównoważony rozwój klientów w segmencie firm oraz kolejne inwestycje w procesy cyfrowe. W ramach partnerstwa strategicznego oferta ubezpieczeniowa Uniqa jest dostępna we wszystkich kanałach sprzedażowych mBanku, z wiodącym udziałem kanałów cyfrowych (zarówno w modelu usług dodatkowych, jak i tzw. standalone, które klienci mogą kupić niezależnie od posiadanych produktów bankowych), podano.
„Kiedy zaczynaliśmy 10 lat temu, taki model współpracy był pionierski. Przez ten czas, stworzyliśmy ofertę dopasowaną do zmieniających się potrzeb klientów mBanku, dopasowaną do strategii mBanku z wiodącym na rynku udziałem kanałów cyfrowych w dystrybucji ubezpieczeń. Cieszymy się, iż przez ostatnią dekadę stworzyliśmy jakościowo silne partnerstwo, którego nadrzędnym celem jest dostarczanie wartości naszym klientom” – powiedział członek zarządu Uniqa w Polsce, odpowiedzialny za współpracę z partnerami i bancassurance Mariusz Wójcik, cytowany w komunikacie.
„W ciągu dekady udało nam się stworzyć kompleksową ofertę produktową i przyjazny proces zakupowy. Dzięki temu mamy dziś największy wśród banków udział w rynku bancassurance i osiągamy rekordowe wyniki sprzedaży w kanałach zdalnych. W przyszłości będziemy dalej budowali na tych fundamentach – prostym procesie zakupowym i dobrej ofercie. Jednocześnie będziemy rozwijać portfolio produktowe by było jeszcze lepiej dopasowane do różnych segmentów klientów. Ostatecznie ma nam to przymieść podwojenie dochodów w tym obszarze” – dodał wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej Krzysztof Bratos.
W ramach podpisanej umowy rozwijana będzie także kooperacja między Uniqa i mLeasing oraz jego agentem ubezpieczeniowym – spółką Asekum. w tej chwili portfolio produktowe obejmuje: ubezpieczenie na życie, komunikacyjne, ubezpieczenia dla leasingu, mieszkaniowe i domu, a także turystyczne. W mBanku blisko 80% ubezpieczeń sprzedawanych jest w aplikacji mobilnej i serwisie transakcyjnym. Po 10 latach współpracy obie instytucje osiągnęły wskaźnik satysfakcji (NPS) na poziomie 70 oraz najwyższy na polskim rynku udział produktów standalone w portfelu, przekraczający 75%, podkreślono.
Uniqa TU jest obecna w Polsce od 30 lat. W kwietniu 2021 r. połączyła się z firmą ubezpieczeniową AXA.
Spółka mLeasing jest częścią Grupy mBanku i należy do czołówki polskich firm leasingowych. Na rynku działa od 1991 roku, kiedy to zaczęła powstawać branża leasingowa w Polsce.
mBank należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW w 1992 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 245,96 mld zł na koniec 2024 r.
Źródło: ISBnews