Upada niemiecki gigant. Ma zakład w Nowej Soli

1 dzień temu
Zdjęcie: Szczerze o pieniądzach


Jak informuje tygodnik "Wirtschaftswoche" niemiecki producent Voit Automotive ogłosił upadłość. Firma ta prowadzi działalność także w Polsce. W Nowej Soli na Lubelszczyźnie ma odlewnię.


Voit Automotive ma swoją siedzibę w St. Ingbert w kraju Saary. Jak podawał "Wirtschaftswoche" firma zatrudnia 1600 osób i jest dużym pracodawcą w regionie. W swojej siedzibie zatrudnia 940 osób. W czwartek, 23 stycznia do sądu rejonowego wpłynął wniosek o upadłość firmy, co wzbudziło niepokój jej pracowników.


Voit Automotive wniosło o upadłość. Firmę czeka restrukturyzacja


Póki co nie wiadomo, czy dojdzie do zwolnień. Sąd wyznaczył tymczasowego zarządcę, który ma czuwać nad restrukturyzacją. Celem tego procesu jest zachowanie jak największej liczby miejsc pracy w całej grupie i utrzymanie firmy w całości. Voit Automotive powstało w 1947 roku. Firma zajmuje się produkcją podzespołów odlewanych ciśnieniowo do samochodów. Zaopatrywała m.in. Audi, BMW, Mercedesa, VW, Forda i Chryslera.Reklama


Czytaj też: Kolejne zwolnienia grupowe. "Nie dostaliśmy pieniędzy, jesteśmy zdruzgotani"
"Wirtschaftswoche" informuje, iż problemy finansowe firmy wynikają z kryzysu w branży motoryzacyjnej. Pogłębiły je rosnące koszty energii. Firmy nie uratował zagraniczny inwestor. Planowana sprzedaż chińskiemu Chongqing Millison Technologies, mająca na celu wzmocnienie kapitału własnego i uniezależnienie spółki od banków, zakończyła się niepowodzeniem.


Voit ma zakład w Nowej Soli


Gazeta dodała, iż w ramach restrukturyzacji firma ma zabezpieczone środki na wypłaty do marca. Voit ma odlewnie także we Francji i Polsce. Zakład w Nowej Soli został uruchomiony w 2008 roku. Z danych z 2019 roku ze strony firmy wynika, iż zatrudnia 277 osób.


Niedawno informowaliśmy także o problemach innej firmy z branży motoryzacyjnej - producenta baterii do samochodów elektrycznych Novo Energy ze szwedzkiego Goeteborga. Firma planuje zwolnić 120 osób. Jej problemy wynikają z kryzysu jednego z właścicieli Northvolt. Drugim udziałowcem jest Volvo Cars.
Idź do oryginalnego materiału