Usługa Apple Tap to Pay z coraz szerszym wsparciem. O integracji poinformował PayPal

1 rok temu

Narzędzie pozwala używać iPhone'a jako terminala do płatności zbliżeniowych

Rozwiązanie Tap to pay (dotknij, by zapłacić) od Apple niedługo doczeka się kolejnych integracji. Będą z niego mogli korzystać użytkownicy aplikacji PayPal oraz Venmo (to narzędzie od dekady należy do PayPal). Poinformował o tym sam potentat z rynku płatności cyfrowych. Początkowo usługa będzie dostępna wyłącznie na rynku amerykańskim.

Przeczytajcie także: Żabka wprowadza subskrypcje

Kiedy firmy udostępnią już nowe narzędzie (nie sprecyzowano terminu), korzystanie z niego nie będzie skomplikowane. Wszystko sprowadza się do tego, iż sprzedawca ściąga na iPhone’a (model 11 lub nowszy) aplikację Venmo lub PayPal i uruchomia w niej omawianą usługę. Podczas samej transakcji wystarczy wpisać na telefonie kwotę do zapłaty i pokazać ekran klientowi. Ten ostatni zbliża do telefona kartę, zegarek czy swój telefon (niekoniecznie iPhone’a) i następuje płatność. Rozwiązanie nie wymaga stosowania dodatkowych urządzeń.

Przeczytajcie także: Platforma Disney+ eksperymentuje z e-commerce

Kilka tygodni temu o takiej integracji informowała firma Block (dawniej Square), pochwalić się nią mogą także Stripe czy Adyen. Twórcy rozwiązania deklarują, iż jest ono bezpieczne i zapewnia wysoki poziom prywatności: Apple nie zbiera na swoich urządzeniach lub serwerach informacji na temat transakcji.

O tym, iż Apple pracuje nad softPOS-em, wiadomo od dłuższego czasu. Wiosną pojawiła się informacja o wdrożeniu rozwiązania w sklepie Apple’a w Cupertino, gdzie mieści się siedziba amerykańskiej korporacji technologicznej. Warto też wspomnieć, iż w 2020 roku technologiczny potentat kupił za ok. 100 mln dolarów kanadyjski startup Mobeewave, rozwijający oprogramowanie umożliwiające akceptację zbliżeniowych płatności mobilnych.

Idź do oryginalnego materiału