UTK przedłuża autoryzację dla Cargotoru

1 tydzień temu

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przedłużył autoryzację bezpieczeństwa dla spółki Cargotor na kolejne pięć lat. Nowy dokument, istotny do 1 kwietnia 2030 roku, potwierdza zgodność systemu zarządzania bezpieczeństwem z obowiązującymi przepisami prawa oraz zdolność spółki do bezpiecznego projektowania, utrzymania i eksploatacji zarządzanej infrastruktury kolejowej.

Cargotor zarządza infrastrukturą kolejową zlokalizowaną w okolicach Małaszewicz, przy strategicznej granicy z Białorusią. To właśnie przez ten obszar przebiega jeden z kluczowych korytarzy transportowych dla kolejowego ruchu towarowego z Chin do Unii Europejskiej. Mimo trwającej wojny w Ukrainie, rejon Małaszewicz przez cały czas odgrywa istotną rolę w międzynarodowym tranzycie, choć skala przewozów nie wróciła jeszcze do poziomów sprzed lutego 2022 roku.

Autoryzacja bezpieczeństwa to dokument przyznawany zarządcom infrastruktury kolejowej przez Prezesa UTK na okres pięciu lat. Może być odnawiana po złożeniu stosownego wniosku – tak jak miało to miejsce w przypadku Cargotoru. Spółka dołącza tym samym do grona 11 zarządców w Polsce posiadających aktualną autoryzację bezpieczeństwa, obok m.in. PKP Polskich Linii Kolejowych, PKP LHS i PKP SKM Trójmiasto.

Warto przypomnieć, iż równolegle trwa proces zmiany właścicielskiej Cargotoru – spółka ma niedługo opuścić struktury Grupy PKP Cargo i zostać włączona w struktury PKP Polskich Linii Kolejowych. To krok, który ma wzmocnić zarządzanie infrastrukturą na wschodniej granicy Polski i zwiększyć jej znaczenie w międzynarodowej logistyce kolejowej.

Zobacz również:

PKP CARGOTABOR złożyło do sądu plan restrukturyzacyjny
PKP CargoTabor poszukuje nowego prezesa i członka zarządu
Idź do oryginalnego materiału