Venezia i Unisono: rok pod znakiem ekspansji i modernizacji

8 godzin temu

Spółka Artimod, właściciel marek Venezia i Unisono, podsumowała niezwykle intensywne miesiące rozwoju w segmencie retail. Rok 2025 przyniósł intensyfikację działań zarówno w obszarze nowych otwarć, jak i kompleksowych modernizacji salonów stacjonarnych, co konsekwentnie wzmacnia pozycję obu brandów w segmencie mid-premium.

Strategia marek wzmacnia ich widoczność na mapie handlowej Polski, a jednocześnie odpowiada na rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie komfortu, designu i jakości obsługi.

Venezia: rozwój w kluczowych lokalizacjach i nowa jakość ekspozycji

Marka Venezia w 2025 roku konsekwentnie wzmacnia swoją obecność na mapie polskiego retailu, debiutując w nowych miastach i powracając do prestiżowych obiektów outletowych. Pierwsze otwarcie tego roku nastąpiło w dniu 14 lutego b.r. w Galerii Sudeckiej, w największym centrum handlowo-rozrywkowym Jeleniej Góry. Wówczas na mapie Polski pojawił się pierwszy salon Venezia w tym mieście. To istotny krok na drodze ku przybliżaniu oferty tej marki szerszej społeczności, także w miastach o średniej wielkości.

Od końca lutego salon Venezia Outlet Park Szczecin znajduje się w nowej lokalizacji, nieopodal dotychczasowego miejsca. Zmiana lokalu była podyktowana potrzebą zwiększenia przestrzeni sprzedaży i udostępnienia klientom większego wyboru produktów. Nowy salon jest większy o ponad 30 proc., dzięki temu Klienci mają wybór w znacznie szerszym asortymencie butów, toreb, kurtek i innych akcesoriów skórzanych.

W Westfield Arkadia gruntowna modernizacja salonu przed Dniem Kobiet unowocześniła przestrzeń i podkreśliła wyjątkowy charakter kolekcji i tej lokalizacji, zaś z końcem marca marka Venezia dołączyła do najemców Gemini Park Tarnów, tym samym otwierając pierwszy salon dla mieszkańców miasta i okolic Tarnowa.

Kolejną istotną zmianą była relokacja salonu Venezia w Galerii Katowickiej. Od połowy maja 2025 salon mieści się w nowym, większym lokalu w innej alei, a klienci zyskali bardziej przyjazną przestrzeń z szerszą ofertą galanterii skórzanej.

Na początku czerwca z sukcesem otwarto nowy salon Venezia w Nowym Sączu w Galerii Trzy Korony. To kolejne miasto na mapie Polski, w którym pojawił się pierwszy salon Venezia, a nowa przestrzeń z otwartą witryną i pełną kolorów ekspozycją przyciągnęła klientów już od pierwszych dni funkcjonowania.

Ważnym etapem rozwoju była również ekspansja w dużych, strategicznych obiektach. Salon Venezia po dłuższej przerwie powrócił do CHR Toruń Plaza. Marka zaprezentowała salon oparty na koncepcji „open-sell environment”, zapewniającej klientom maksymalną dostępność pełnego asortymentu. Ta koncepcja jest szczególnie ważna dla klientów, którzy cenią naksymalną swobodę w doborze kierunku ścieżki zakupowej, możliwość swobodnego oglądania, dotykania i testowania produktów, które są w zasięgu ręki, ułożone atrakcyjnie na ścianach i stołach.

W ostatni weekend wakacji marka Venezia w C.H. Janki przeniosła się do nowej, ponad dwukrotnie większej lokalizacji, poprawiając ekspozycję i komfort zakupów. Dla Klientów tego centrum to była znacząca zmiana, gdyż dotychczasowy salon charakteryzował się ograniczoną widocznością asortymentu na sali sprzedaży. W nowej lokalizacji, dzięki otwartej witrynie, Klient już z poziomu pasażu widzi ogromny wybór wzorów i kolorów, modeli w różnych stylach. To zachęca do natychmiastowego wejścia i poznania bliżej oferty. Nie bez znaczenia są szersze alejki między stołami, dające wszystkim większą swobodę ruchu.

Unisono: rozwój zorientowany na jakość doświadczenia zakupowego

Marka Unisono kontynuuje strategię ekspansji opartą na wysokim standardzie obsługi oraz tworzeniu komfortowych, intuicyjnych przestrzeni sprzedażowych. W niespełna dwa tygodnie po otwarciu salonu Venezia w Galerii Sudeckiej w lutym do listy najemców w Jeleniej Górze dołączyła marka Unisono. Nowo otwarty salon to pierwszy stacjonarny punkt handlowy Unisono w tym mieście.

Kolejnym ważnym etapem na początku sierpnia była inauguracja sklepu w Forum Gliwice, którego aranżacja podkreśla lekkość i kolorystykę kluczową dla kolekcji Unisono. W tej Galerii od lat funkcjonuje już salon Venezia, więc naturalnym rozwiązaniem było uzupełnienie oferty Galerii o asortyment drugiej z obu marek firmy Artimod.

Tegoroczne zmiany w sieci salonów Unisono wieńczy modernizacja salonu w Focus Mall Zielona Góra. Otwarcie odbyło się 12 listopada 2025 r. Odświeżone wnętrze, nowe meble i przemyślana aranżacja podkreślają kierunek w jakim zmierza marka. najważniejsze stają się adekwatna estetyka, funkcjonalność i przyjemny, intuicyjny proces zakupowy, które budują zainteresowanie, świadomość i rozpoznawalność marki.

Strategiczne otwarcia w centrach outletowych

W bieżącym roku w segmencie outletowym również zaszły istotne zmiany. Designer Outlet Sosnowiec zaoferował marce Venezia większą przestrzeń handlową, umożliwiając prezentację szerokiego wachlarza produktów w dogodnej lokalizacji.

W II połowie maja nastąpiło wielkie otwarcie Designer Outlet Kraków, czwartego centrum pod tym szyldem w Polsce. Marki Venezia i Unisono zadebiutowały w nowym obiekcie, zajmując sąsiadujące ze sobą salony. W październiku marka Venezia powróciła także do Wrocław Fashion Outlet, otwierając salon w zupełnie nowej odsłonie.

Jasne, przestronne wnętrza salonów outletowych opracowane według nowej koncepcji to otwarte witryny podkreślające zróżnicowanie kolekcji i nowe aranżacje stref, które odpowiadają na potrzeby klientów oczekujących wygodnych zakupów. Wszystkie te zmiany wzmacniają pozycję marek w segmencie outletowym oraz pozwalają im skuteczniej docierać do nowych grup konsumentów.

Konsekwentna realizacja strategii mid-premium

Działania podjęte w 2025 roku potwierdzają długofalowy kierunek rozwoju spółki jakim jest wzmacnianie jakości ekspozycji, modernizacja kluczowych salonów oraz obecność w centrach handlowych o wysokim potencjale. Inwestycje w przestrzenie stacjonarne, rozszerzanie portfolio lokalizacji i nacisk na komfort zakupowy wpisują się w rosnące oczekiwania klientów oraz aktualne trendy w branży retail. Szeroka skala działań obu marek jednoznacznie wskazuje, iż 2025 rok jest dla grupy czasem intensywnej transformacji, budowania rozpoznawalności i podnoszenia standardów w segmencie mid-premium.

Ponad 110 salonów na terenie Polski i dalsza ekspansja

Artimod, właściciel marek Venezia i Unisono, istnieje na rynku od blisko 30 lat. Aktualnie dysponuje siecią ponad 110 salonów firmowych w Polsce. Kolekcje marki Venezia dostępne są również dla klientów innych państw takich jak: Niemcy, Czechy, Rumunia, Belgia, Holandia, Dania, Austria, Czechy, Ukraina, Litwa w lokalnych sklepach a także na platformach typu marketplace, takich jak prężnie działające Zalando, Fashion Days w Rumunii czy Allegro, których grupa odbiorców stale się powiększa.

Idź do oryginalnego materiału