VII Gala i Spotkanie Liderów BrandMe CEO już 2 października

3 godzin temu
Zdjęcie: Szczerze o pieniądzach


VII Gala i Spotkanie Liderów BrandMe CEO będzie okazją do podsumowań i jednocześnie do odważnego spojrzenia w przyszłość. Mija 35 lat o rozpoczęcia transformacji, 25 lat obecności Polski w NATO i 20 lat członkostwa w Unii Europejskiej. Polska jest już zupełnie innym krajem. Gospodarka uległa całkowitemu przeobrażeniu, siłą rzeczy zmienił się także biznes, a także sami liderzy. Tematem przewodnim VII Spotkania Liderów BrandMe CEO będzie przywództwo w dobie transhumanizmu.


Materiał powstał przy współpracy z BrandMe CEO. Interia jest partnerem wydarzenia
Odnośnie do postępu i wzrostu PKB, Polska plasuje się tuż za Chinami. Kiedy startowaliśmy z transformacją, gospodarka była upaństwowiona, prywatny biznes powoli raczkował. Pojawiały się pierwsze inwestycje zagraniczne. Prawdziwy boom gospodarczy rozpoczął się zwłaszcza po wejściu do UE.


Polskie firmy stopniowo stawały na nogi, aż wreszcie w wielu przypadkach stały się na tyle duże, iż same rozpoczęły ekspansję zagraniczną. Dzisiaj biało-czerwone marki niejednokrotnie obecne są na kilkudziesięciu rynkach. To również polskie firmy sukcesywnie zaczęły coraz śmielej przejmować zagraniczne podmioty.Reklama
Z danych Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD) wynika, iż polskie inwestycje za granicą w 2023 r. wyniosły 10,4 mld dolarów. Co ważne, zmienia się struktura zaangażowania kapitału. Niejednokrotnie chodzi o nowe technologie i innowacje, które realnie zmieniają życie oraz o działalność poza tradycyjnymi branżami.
O wyzwaniach związanych z ekspansją w trakcie Spotkania Liderów będą mówić Rafał Brzoska (prezes i założyciel InPost), Jarosław Królewski (prezes i założyciel Synerise) i Stefan Batory (CEO i współzałożyciel Booksy).


Fundamenty rozwoju. Jaka przyszłość?


Ale silnej pozycji firm nie byłoby bez odzyskania przez Polskę wolności i suwerenności. Gościem specjalnym Spotkania Liderów będzie prezydent Lech Wałęsa, laureat pokojowej Nagrody Nobla, legenda Solidarności.


W specjalnym fire-chacie prezydent podzieli się swoimi refleksjami na temat wydarzeń w 1980 i 1989 r. Omówi także największe wyzwania, jakie w tej chwili stoją przed przywódcami państw oraz liderami biznesu. W jego opinii znaleźliśmy się bowiem między epokami, co niesie ze sobą poważne konsekwencje. Ład postzimnowojenny wciąż się kształtuje, a wyzwania obejmują nie tylko globalizację, handel światowy i rozwój nowych technologii, ale także funkcjonowanie ustroju demokratycznego. Prezydent ma w tym obszarze konkretne postulaty.


"Ludzkie oblicze Europy, ludzkie oblicze przywództwa" to tytuł wystąpienia prof. Marka Belki. Były premier, minister finansów i b. prezes Narodowego Banku Polskiego kształtował polską politykę gospodarczą przed i już po akcesji Polski do UE. Niezbędne było chociażby wdrożenie unijnego prawodawstwa, tak by możliwe się stało implementowanie chociażby czterech swobód, które są fundamentem UE.
Nasz kraj bez wątpienia wykorzystał otrzymaną szansę. Boom gospodarczy stał się faktem, wymiana handlowa z roku na rok rosła i przez cały czas rośnie. Wspólnie podążaliśmy i przez cały czas podążamy w wytyczonym kierunku. A ten wiąże się z ambitnymi celami, jakimi są nowoczesne społeczeństwo, innowacyjna gospodarka i zajmowanie pozycji przez nasz kraj w gronie głównych rozgrywających w Unii Europejskiej.
Ale historia i geopolityka nie zatrzymały się. Szczególnie po 2020 r. wydarzenia nabrały tempa. Zaczęło się od pandemii, później doszły jej skutki, wysoka inflacja, wyzwania geopolityczne i wojny, rywalizacja amerykańsko-chińska oraz wyścig technologiczny.


Era niepewności


Żyjemy w epoce niestabilności i turbulencji. Teoretycznie liderzy nauczyli się zarządzać firmami na nowo, a wszyscy nauczyliśmy się pracować na nowo. Ale jedno powinno pozostać niezmienne. W dobie globalnej niestabilności to co powinno być stabilne i pozostać fundamentem, to wartości. I dotyczy to zarówno firm, jak również samych liderów.
Rewolucja technologiczna zmienia biznes i całe sektory gospodarki. Czy przywództwo i podejmowanie decyzji są już w pewien sposób AI driven? Jak nie doprowadzić do dehumanizacji, by algorytmy nie zastąpiły w praktyce tego pierwiastka ludzkiego, który do prowadzenia biznesu jest niezbędny?
Na te pytania odpowiedzą Amnah Ajmal (executive Vice President, Market Development EEMEA Mastercard), Elżbieta Czetwertyńska (prezes Citi Handlowy) i Tomasz Czechowicz (managing partner, CEO, Fund Manager MCI).


Transhumanizm


Dyskusje o przyszłości będą miały również szerszy wymiar. Rosnące możliwości technologiczne coraz bardziej i coraz szybciej wpływają na nasze życie. Ten trend będzie tylko nabierał na sile. W tym kontekście coraz częściej mówi się o transhumanizmie.
To idea, zgodnie z którą nauka i technologia umożliwią pokonanie biologicznych ograniczeń człowieka, zarówno psychicznych, jak i fizycznych. Transhumaniści wierzą, iż dzięki obecnym i powstającym technologiom, jak sztuczna inteligencja, inżynieria genetyczna i nanotechnologia, możliwe będzie spowolnienie, odwrócenie lub całkowite wyeliminowanie procesu starzenia, osiągnięcie odpowiedniego wzrostu długości życia człowieka oraz zwiększenie ludzkich zdolności poznawczych i sensorycznych.
O transhumanizmie w kontekście przywództwa będą dyskutować dr Ada Florentyna Pawlak (antropolożka technologii i historyczka sztuki, wykładowczyni w ALK, SWPS, Uniwersytecie Łódzkim) oraz dr Konrad Maj (psycholog społeczny, kierownik Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech na Uniwersytecie SWPS).


Jaki lider?


BrandMe CEO to oczywiście również debaty o samych liderach. Zadane zostanie pytanie "Dlaczego CEO powinien mieć coś z generała?". Odpowiedzi udzieli gen. Bogusław Pacek (generał dywizji w stanie spoczynku, były komendant główny ŻW, dyrektor Muzeum Wojska Polskiego).


W wywiadzie dla Interia Biznes, poprzedzającym wydarzenie mówił: - Słowo generał kojarzy się bardziej z dowodzeniem niż z cywilnym przywództwem. Ale możemy symbolicznie rzeczywiście uznać, iż są takie momenty, kiedy przywódca staje się bardziej dowódcą niż liderem-kierownikiem jakiegoś działania. Ma to miejsce w sytuacjach kryzysowych, wtedy, kiedy trzeba nie tylko podejmować gwałtownie rozważne i trafne decyzje, ale też swoim zachowaniem, postawą, trzeba wywierać wpływ na tych ludzi, którzy razem albo też kierują, albo bezpośrednio podejmują działania.
Gen. Bogusław Pacek podkreśla, iż mądry przywódca to człowiek wrażliwy, empatyczny i wsłuchujący się w głosy innych, a także korzystający z ich rad. Taki w teorii powinien być lider, co nie zmienia faktu, iż jednocześnie liczą się również skuteczność i zdecydowanie.


Lider powinien mieć też ludzką twarz. O tym aspekcie oraz o wartościach, jakie są fundamentem świata Zachodu będzie mówić Mark Brzeziński (ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce) - gość specjalny Gali i Spotkania Liderów BrandMe CEO.
W trakcie wystąpienia "Human face in world’s policy" ("Ludzka twarz w światowej polityce") opowie o roli instytucji demokratycznych i wolnych mediów, o znaczeniu różnorodności, a także o relacjach polsko-amerykańskich. Odpowie też na pytania dotyczące przyszłość przywództwa.


Firmy rodzinne


W trakcie Gali Liderów BrandMe CEO nie zabraknie również wątków obejmujących firmy rodzinne. Niejednokrotnie przyjmuje się, iż w segmencie tego typu przedsiębiorstw benchmarkiem są firmy włoskie i niemieckie. Stoją za tym chociażby wieloletnie tradycje, a same przedsiębiorstwa tworzone są od pokoleń.
Ale również w Polsce w przypadku firm rodzinnych mamy się czym pochwalić. Historia gospodarcza Polski sprawiła, iż współcześnie tak naprawdę o biznesach rodzinnych mówimy dopiero od 35 lat. Chociaż małe firmy mogły funkcjonować z wieloma ograniczeniami także w latach PRL, to jednak dopiero po 1989 r. możliwe stało się rozwinięcie przez nie skrzydeł.
O specyfice firm rodzinnych opowiedzą Adam Mokrysz (CEO Grupy Mokate), Enrico Bottero (dyrektor generalny Ferrero Polska) oraz tegoroczny laureat nagrody Brand Family.


Plebiscyt BrandMe CEO


W trakcie Gali poznamy także laureatów VII edycji BrandMe CEO. W 2024 r. nagrody zostaną przyznane w czterech kategoriach: BrandMe CEO (dla lidera), BrandFamily (firma rodzinna), BrandWe (zespół) i BrandMe Leading with the Heart.


Przypomnijmy, Plebiscyt BrandMe CEO to nie ranking prezesów i właścicieli firm, a swoista mapa najbardziej autentycznych liderów, działających w oparciu o różne style przywództwa. Co najważniejsze, osiągnęli sukces kierując się wartościami, przyzwoitością, otwartym umysłem, a niejednokrotnie również otwartym sercem.
Laureatów wybiera Kapituła w oparciu, o następujące kryteria:
Autentyczność i spójność lideraOdwaga w podejmowaniu ryzykaDialog - komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna z zespołamiSiła wpływu reputacji i działań prezesa na wzrost zaufania i wartości firmy, którą zarządzaStrategia zarządzania i jej efektyLider jako promotor i wychowawca następcówMisyjność, odpowiedzialność, empatia.
Gala i Spotkanie Liderów BrandMe CEO odbędą się już 2 października. Na wydarzenie obowiązują zaproszenia i rejestracja.
https://eventory.cc/event/brandmeceo2024?utm_source=zewn&utm_medium=web&utm_campaign=save+the+date&utm_id=1
Materiał powstał przy współpracy z BrandMe CEO. Interia jest partnerem wydarzenia
Idź do oryginalnego materiału