Visa będzie pracować nad tym, by sztuczna inteligencja zarządzała naszymi zakupami

6 godzin temu

Visa podczas globalnego wydarzenia Product Drop zaprezentowała rozwiązania związane z przyszłością handlu, w tym zaawansowane technologie napędzane sztuczną inteligencją umożliwiające konsumentom szybsze i łatwiejsze wyszukiwanie oraz zakup produktów. Ogłoszono także nowe strategiczne partnerstwa i innowacje produktowe.

– Wraz z pojawianiem się nowych sposobów płatności, rośnie potrzeba, by działały one w ramach sieci, która nie tylko jest zawsze aktywna, ale też bezpieczna, niezawodna, skalowalna i innowacyjna. Wykorzystujemy moc naszej sieci oraz wieloletnie doświadczenie, aby wprowadzać nowe produkty i rozwiązania, które zrewolucjonizują handel oraz zapewnią bezpieczeństwo i zaufanie do płatności opartych na sztucznej inteligencji – powiedział Ryan McInerney, CEO Visa.

Kierunki rozwoju

Podczas globalnego wydarzenia Product Drop, Visa podzieliła się informacjami o tym, w jaki sposób połączenie sztucznej inteligencji i cyfrowego handlu może znacząco zmienić to, jak konsumenci wyszukują i kupują produkty oraz usługi. W niedalekiej przyszłości będą oni umożliwiać agentom AI przeglądanie, wybieranie, kupowanie i zarządzanie zakupami w swoim imieniu. By jednak było to możliwe, agenci będą musieli zyskać zaufanie nie tylko użytkowników, ale również banków i sprzedawców. Visa ma zamiar wesprzeć budowanie zaufania w zakresie handlu opartego na AI, w prosty sposób oferując dostęp do swojej sieci partnerom firmy – platformom AI, firmom technologicznym, bankom, fintechom, sprzedawcom i innym podmiotom.

Głównym punktem wydarzenia była prezentacja Visa Intelligent Commerce, przełomowej inicjatywy, która otwiera sieć płatności Visa dla programistów i inżynierów tworzących pierwszą generację handlu w pełni opartego na sztucznej inteligencji. Visa ogłosiła również nowe partnerstwa związane ze stablecoinami, których celem jest dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców i nowych rynków. Na koniec Visa poinformowała o rozszerzeniu swojej platformy Flex Credential oraz o nowych produktach i usługach, które umożliwiają jeszcze więcej sposobów na dokonywanie i otrzymywanie płatności. Zaprezentowane innowacje otwierają nowy etap rozwoju handlu i przesyłania pieniędzy.

Visa Intelligent Commerce, czyli nowa era handlu

W ciągu ostatnich 25 lat sieć Visa przetworzyła 3,3 biliona transakcji. Organizacja będzie rozbudowywać dotychczasową infrastrukturę oraz rozwijać standardy i możliwości dostępne w tej chwili w handlu tradycyjnym i cyfrowym, aby oferować je także w handlu wspieranym przez sztuczną inteligencję. niedługo konsumenci – za pośrednictwem platform wykorzystujących tę technologię – będą mogli umożliwić agentom AI korzystanie z kart Visa przy każdego rodzaju transakcji w dowolnej placówce handlowej przyjmującej płatności Visa (których w tej chwili jest ponad 150 milionów).

– Historycznie Visa wykorzystywała sztuczną inteligencję do ochrony konsumentów, używając tej technologii do zwalczania oszustw. Teraz umożliwimy AI wspieranie konsumentów, fundamentalnie zmieniając sposób, w jaki robią zakupy, tak aby były bardziej spersonalizowane, przydatne i przyjemne – dodał Ryan McInerney. – Płatność jest kluczowym elementem powodzenia każdego rodzaju wymiany handlowej online opartej na sztucznej inteligencji. jeżeli nie ma płatności, nie istnieje handel. I tu jest miejsce na doświadczenie i zaufanie, które wnosi Visa.

Aby przyspieszyć rozwój handlu opartego na sztucznej inteligencji do oczekiwanego tempa i skali, firma współpracuje z popularnymi wśród konsumentów i sprzedawców platformami AI i markami, takimi, jak: Anthropic, IBM, Microsoft, Mistral AI, OpenAI, Perplexity, Stripe oraz Samsung.

– Widzimy ogromny potencjał w roli agentów AI w handlu. Mogą oni upraszczać podstawowe czynności, takie jak zamawianie artykułów spożywczych, po bardziej zaawansowane procesy obejmujące wyszukiwanie ofert i podejmowanie decyzji, jak i zdobycie trudno dostępnej rezerwacji w restauracji czy biletu na koncert – wskazał Jack Forestell, Chief Product and Strategy Officer w Visa. – To przełomowa zmiana, wprowadzająca więcej magii i wygody do doświadczeń konsumentów i tworząca nowy świat, który na zawsze zmieni sposób, w jaki robimy zakupy – dodał.

Nowe produkty i możliwości

Visa kontynuuje inwestycje w nowe funkcje i możliwości, które pomagają rozszerzać zasięg jej sieci oraz zapewniają bezpieczniejsze i lepsze doświadczenia płatnicze. Wśród nich są:
• Stablecoiny: Od ponad pół dekady Visa ułatwia transakcje kryptowalutowe i teraz dodatkowo rozszerza zastosowania dla stablecoinów poprzez karty powiązane z nimi, rozliczenia i programowalne pieniądze. Bridge, firma należąca do Stripe, współpracuje z Visa nad nowym produktem opartym na kartach, umożliwiającym deweloperom z branży fintech oferowanie swoim klientom końcowym w wielu krajach kart Visa powiązanych ze stablecoinami dzięki jednej integracji API.
• Rozwój Flex Credential: W ubiegłym roku Visa dokonała rewolucji w zakresie kart płatniczych, wprowadzając Flex Credential – kartę nowej generacji, która może płynnie przełączać się między różnymi formami płatności (debetowymi, kredytowymi czy „kup teraz, zapłać później”). Dziś miliony ludzi na całym świecie korzystają z tego rozwiązania, a Visa planuje wprowadzenie nowych możliwości jego użycia, takich jak rozszerzenie dostępu do linii kredytowych, kont inwestycyjnych, nagród, kart komercyjnych i innych.
o Podczas globalnego wydarzenia Product Drop ogłoszono ponadto, iż Visa i Klarna nawiązują współpracę celem wprowadzenia Flex Credential do Stanów Zjednoczonych i jako pierwsze w Europie zaoferują możliwość użycia karty debetowej w modelu „kup teraz, zapłać później”, dając konsumentom większą elastyczność w zakresie metod płatności. Więcej szczegółów firmy ogłoszą jeszcze w tym roku.
• Większa liczba sposobów płacenia i otrzymywania płatności: Visa ogłasza również wprowadzenie nowych rozwiązań zwiększających liczbę możliwych sposobów płacenia i otrzymywania płatności przez konsumentów, sprzedawców i partnerów na całym świecie, w tym:
o Visa Pay, nową usługę zaprojektowaną, aby połączyć dowolny uczestniczący portfel z dowolnym sprzedawcą w kraju lub za granicą, przyjmującym płatności Visa, w sklepie stacjonarnym lub online. Usługa Visa Pay jest w tej chwili gotowa do wdrożenia w wersji beta na wybranych rynkach w Azji, Europie i Ameryce Łacińskiej.
o Visa Accept, nowy sposób otrzymywania płatności przez mikro-sprzedawców poprzez uprawnioną do tego kartę debetową Visa, z dowolnego telefona z funkcją NFC dzięki zaledwie kilku kliknięć. Rozwiązanie to daje możliwość przyjmowania płatności dokonywanych dzięki miliardów kart i tokenów Visa. Visa Accept zostanie udostępniona partnerom Visa w wersji beta w lipcu, a jej pierwsze wdrożenia oferty będą miały miejsce w Ameryce Łacińskiej i Azji.

Źródło: Visa

Idź do oryginalnego materiału