
Volkswagen nie składa broni i inwestuje w rynek, który przynosi mu największe dochody. Podczas międzynarodowych targów China International Import Expo koncern ogłosił nową spółkę joint venture w Chinach. To nowe partnerstwo pozwoli koncernowi rozwijać inteligencję przyszłych pojazdów w ramach nowej strategii.
Volkswagen ogłasza wspólny biznes z Horizon Robotics – CARIZON
Firma programistyczna Volkswagena i Horizon Robotics utworzyły spółkę joint venture o nazwie CARIZON. Nazwa pochodzi z połączenia nazewnictwa dwóch firm, które zajmą się rozwojem pojazdów niemieckiego producenta w Chinach w ramach strategii „W Chinach, dla Chin”.
Sceną ogłoszenia tego ważnego „mariażu” stały się ósme Międzynarodowe Targi China International Import Expo. Grupa Volkswagen (Chiny) oficjalnie ogłosiła, iż nowo utworzona spółka joint venture CARIZON, będzie niezależnie projektować i rozwijać w Chinach rozwiązania komputerowe na poziomie systemowym, by zapewnić silne wsparcie dla zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i autonomicznej jazdy Grupy Volkswagen.
Horizon Robotics wykorzysta swoje bogate doświadczenie w ramach współpracy z Volkswagenem w zakresie systemu i sprzętu. Połączy globalne doświadczenie Grupy Volkswagen w dziedzinie inżynierii i integracji systemów i własne możliwości w zakresie integracji sprzętu i oprogramowania, aby wspólnie stworzyć „inteligentny mózg” dla przyszłych inteligentnych, pojazdów nowej generacji w Chinach.
„Jako globalna firma oparta na technologii, Grupa Volkswagen stale wzmacnia swoje fundamenty innowacji w kluczowych technologiach przyszłości. Rynek chiński odgrywa w tym procesie kluczową rolę. Projektując i rozwijając samodzielnie System-on-Chip w Chinach, rozwiązania komputerowe na poziomie systemowym, doskonalimy najważniejsze technologie dla przyszłej inteligentnej mobilności, co jeszcze bardziej skonsoliduje długoterminowe możliwości Grupy w zakresie innowacji i uczyni Chiny ważnym źródłem globalnej innowacji dla Grupy Volkswagen”- powiedział Oliver Blume, Prezes Zarządu Grupy Volkswagen.
Ten pierwszy lokalny układ SoC ADAS/AD oznacza coś więcej niż tylko przełom technologiczny. To ucieleśnienie ewolucji Grupy Volkswagen z czołowego producenta samochodów w innowatora w dziedzinie mobilności.
CARIZON opracowuje nie tylko oprogramowanie do zautomatyzowanej jazdy, ale także wysokowydajny i wydajny układ scalony AI.CARIAD i Horizon Robotics popracują nad inteligentną wydajnością i „myśleniem” pojazdów
Nowa spółka joint venture skupi się na rozwiązaniach obliczeniowych, które pozwolą koncernowi doścignąć konkurencję w Chinach. Volkswagen i Horizon Robotics popracują m.in. nad „inteligentną wydajnością” pojazdów. Wszystko po to, by osiągnąć optymalną równowagę między mocą obliczeniową, zużyciem energii i wydajnością systemu. To dzięki optymalizacji algorytmów dodatkowo zwiększy bezpieczeństwo i skalowalność inteligentnych systemów kierowania Grupy Volkswagen w Chinach.
Dwie firmy umożliwią przyszłym pojazdom „myślenie”, przetwarzanie ogromnych ilości danych z kamer i czujników w czasie rzeczywistym oraz podejmowanie bezpieczniejszych, płynniejszych i mądrzejszych decyzji w złożonych warunkach drogowych. W rezultacie wspomoże to Grupę Volkswagen w tym, by jej pojazdy weszły na nowy poziom rozwoju i pozwoliły na prawdziwie spersonalizowane doświadczenia podróżowania, dostosowanego do lokalnego ruchu drogowego i nawyków użytkowników samochodu.
Obecnie pierwsze zaawansowane rozwiązanie Horizon w zakresie systemów wspomagania kierowcy ma wejść do masowej produkcji w 2025 r. W efekcie będzie to oznaczało pomyślne zakończenie „pierwszej fazy” wspólnych badań i rozwoju w zakresie autonomicznej jazdy inteligentnej prowadzonych przez obie strony w Chinach. Wraz z zaprezentowaniem tego samodzielnie opracowanego rozwiązania obliczeniowego na poziomie systemu rozpoczyna się druga faza współpracy.
Horizon Robotics dodatkowo wzmocni potencjał Grupy Volkswagen w zakresie lokalnych, kompleksowych badań i rozwoju w dziedzinie inteligentnej jazdy. Dodatkowo wspomoże masową produkcję i komercjalizację wysokowydajnych, bezpiecznych i niezawodnych, zintegrowanych rozwiązań z zakresu inteligentnej jazdy.
„Przyspieszamy wdrażanie naszej strategii „W Chinach, dla Chin”, przechodząc od lokalnej produkcji do lokalnych badań i rozwoju kluczowych technologii kształtujących przyszłość mobilności. Uruchomienie naszego samodzielnie opracowanego projektu rozwiązania opartego na systemie komputerowym stanowi kolejny najważniejszy krok w naszej drodze do innowacji technologicznych i potwierdza nasze długoterminowe zaangażowanie w stawianie potrzeb chińskich klientów w centrum uwagi, integrując inteligentniejsze, bezpieczniejsze i płynniejsze wrażenia z jazdy z codziennym życiem chińskich konsumentów” – powiedział Ralf Brandstätter, Członek Zarządu Grupy Volkswagen oraz Prezes i Dyrektor Generalny Volkswagen Group China.
Grupa Volkswagen na targach CIIE 2025 prezentuje zaangażowanie w Chinach dzięki solidnej ofercie produktów, foto: VW ID. EVOVolkswagen chcąc podbić Chiny stawia na innowacje na szeroką skalę
Nie jest tajemnicą, iż znajdujemy się w obliczu głębokiej transformacji przemysłu motoryzacyjnego. Innowacje technologiczne stanowią główną siłą napędową modernizacji przemysłu i konkurencyjności rynkowej w Chinach.
Model „głębokiej współkreacji” Horizon Robotics i Grupy Volkswagen, nie tylko przyczyni się do przełomów w kluczowych technologiach. Położy także solidne podwaliny pod bezpieczne i niezawodne wdrażanie inteligentnych rozwiązań napędowych na szeroką skalę. Innowacje na szeroką skalę mają pomóc niemieckiemu koncernowi w podbiciu dochodowego rynku.
„ Rozwiązanie obliczeniowe na poziomie systemowym, zaprojektowane specjalnie przez CoreCheng, stanowi najważniejszy krok naprzód w naszej strategii inteligentnej jazdy i oznacza znaczący postęp w zakresie możliwości badawczo-rozwojowych Grupy w dziedzinie inteligentnej jazdy w Chinach. W przyszłości będziemy nie tylko kontynuować rozwój systemu do autonomicznej jazdy, ale także samodzielnie projektować rozwiązania obliczeniowe na poziomie systemowym, które łączą wysoką wydajność i efektywność. Jako globalny lider w dziedzinie technologii motoryzacyjnej, Grupa będzie dalej optymalizować wydajność zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy dzięki temu rozwiązaniu obliczeniowemu, zapewniając chińskim konsumentom bardziej inteligentne, niezawodne i dostępne doświadczenie podróżowania”- powiedział Peter Bosch, dyrektor generalny CARIAD.
Volkswagen nie zamierza więc składać broni, tylko sięga po mocny oręż w walce z wymagającymi rywalami na największym rynku. Inteligentne, lepiej „myślące” pojazdy oprócz tego, iż przystępne cenowo będą korzystać z bezpiecznych, inteligentnych rozwiązań w zakresie mobilności. Zrobi to tak, by mogły „naprawdę wkroczyć w codzienne życie każdego użytkownika” samochodu.
Do 2027 roku Grupa Volkswagen planuje wprowadzić na rynek chiński ponad 20 modeli zelektryfikowanych. Do 2030 roku pojawi się około 30 modeli w pełni elektrycznych. Rozwój samodzielnie zaprojektowanego układu SoC przyspieszy drogę niemieckiego koncernu w kierunku ery inteligentnych, połączonych pojazdów.
Marka Volkswagen pokazała w Chinach trzy koncepcje inteligentnych, połączonych ze sobą pojazdów, których masowa produkcja ruszy w 2026 roku
ID. ERA to pierwszy koncepcyjny, pełnowymiarowy SUV Volkswagena o rozszerzonym zasięguźródło: VOLKSWAGEN GROUP CHINA

2 godzin temu









![Pierwsza akcja w meczu Igi Świątek. Od razu szalone tempo [WIDEO]](https://sf-administracja.wpcdn.pl/storage2/featured_original/690b8336e33993_97741268.jpg)



