VRG miało 47,21 mln zł zysku netto, 105,17 mln zł zysku EBITDA w IV kw. 2024 r.

1 tydzień temu

Warszawa, 25.04.2025 (ISBnews) – VRG odnotowało 47,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2024 r. wobec 49,89 mln zł rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 70,55 mln zł wobec 44,36 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął w IV kw. ub.r. 105,17 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 444,55 mln zł wobec 402,29 mln zł rok wcześniej.

W całym roku 2024 spółka miała 87,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 101,73 mln zł zysku rok wcześniej. W tym okresie spółka miała 1 375,02 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 1 301 690 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 261,07 mln zł wobec 239,36 mln zł zysku rok wcześniej.

“Skonsolidowane przychody Grupy VRG ze sprzedaży za rok 2024 wyniosły 1,38 mld zł i były wyższe o 73,3 mln zł niż w roku 2023. Skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 126,8 mln zł wobec 112,1 mln zł w roku 2023, natomiast skonsolidowany zysk netto wyniósł 87,8 mln zł, wobec 101,7 mln zł w roku 2023. Na szczególną uwagę zasługuje poprawa skonsolidowanego zysku operacyjnego, głownie dzięki ograniczeniu straty operacyjnej w segmencie odzieżowym” – napisał prezes Mateusz Kolański w liście do akcjonariuszy.

“W 2025 roku działania rozwojowe będą kontynuacją prac podejmowanych w ciągu całego poprzedniego roku – z myślą o przejściu w segmencie odzieżowym do fazy intensywniejszej budowy przychodów, a w segmencie jubilerskim z nastawieniem na utrzymanie dynamiki wzrostu, którą marka W.Kruk wyróżnia się od lat na tle rynku” – dodał.

Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w 2024 roku wyniosły 604,1 mln zł i były o 11,3 mln zł (tj. o 1,9%) wyższe od przychodów osiągniętych w 2023 roku. Udział sprzedaży online w przychodach segmentu odzieżowego wyniósł 23,6% w 2024 roku w porównaniu do 20,1% udziału sprzedaży online w 2023 roku. Grupa w ramach segmentu odzieżowego wykazała w 2024 roku stratę netto na poziomie 11,7 mln zł w porównaniu do straty netto 9,2 mln zł w 2023 roku (pogorszenie wyniku o 2,5 mln zł).

“Obiecujące efekty wprowadzonych zmian w segmencie odzieżowym były szczególnie widoczne w IV kw., w którym segment ten wypracował zysk operacyjny w wysokości 20,6 mln zł – w porównaniu do 0,7 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Powyższe pozytywne efekty końcówki ubiegłego roku utwierdzają nas w przekonaniu o słuszności obranego kierunku oraz potwierdzają konieczność kontynuowania rozpoczętych działań w 2025 roku. Ponadto, w nadchodzących miesiącach planujemy skoncentrować się na następujących wyzwaniach: spadek ruchu w sieci offline – będziemy przeciwdziałać temu trendowi poprzez zwiększenie nakładów marketingowych oraz realizację bardziej kompleksowych kampanii reklamowych; zwiększenie odsprzedaży zapasów, co ma na celu poprawę ich rotacji oraz efektywności wykorzystania kapitału obrotowego; powstrzymanie spadku przychodów kanału franczyzowego, ze szczególnym naciskiem na marki Vistula i Wólczanka” – napisał prezes.

Przychody segmentu jubilerskiego w 2024 roku wyniosły 770,9 mln zł i były wyższe o 62 mln zł względem 2023 roku (wzrost o 8,7%). Zysk netto segmentu jubilerskiego w 2024 roku wyniósł 99,5 mln zł i spadł o 11,4 mln zł (10,2%) w stosunku do 2023 roku, podano.

Na koniec 2024 roku w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej Grupy zmniejszyła się do 50,6 tys. m2, czyli o 3,6% r/r. W segmencie odzieżowym powierzchnia zmniejszyła się o 8,5% , natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia wzrosła o 11%, podano także w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto 8,07 mln zł w całym roku wobec 28,19 mln zł rok wcześniej.

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji “operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2024 r. wyniosły 1,38 mld zł.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału