VRG miało 6,02 mln zł zysku netto, 37,86 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025 r.

12 godzin temu

Warszawa, 23.05.2025 (ISBnews) – VRG odnotowało 6,02 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 2,22 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 3,7 mln zł wobec 2,68 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 37,86 mln zł wobec 36,09 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 293,64 mln zł wobec 278,23 mln zł rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w I kw. 2025 r. wyniosły 129,9 mln zł i były o 6,3% wyższe w ujęciu rocznym.

“Wzrost sprzedaży w kanałach detalicznych o 5,9% był wynikiem zwiększenia oferty obejmującej odzież formalną, lepszej struktury kolekcji, koncentracji na ofercie zgodniej z DNA marek, poprawie zatowarowania sklepów stacjonarnych, wdrożenia skuteczniejszych programów motywacyjnych dla doradców klienta w salonach sieci stacjonarnej i trafionych inwestycji nakierowanych na poprawę efektywności kanału online” – czytamy w raporcie.

W I kwartale 2025 roku nastąpił wzrost sprzedaży detalicznej w sieci offline o 4,7% oraz wzrost sprzedaży online o 8,9% r/r.

Udział sprzedaży online w przychodach segmentu odzieżowego wyniósł 28,7% w I kw. 2025 r. w porównaniu do 27,5% udziału sprzedaży online w analogicznym okresie 2024 r.

“Grupa w ramach segmentu odzieżowego wykazała w I kwartale 2025 roku stratę netto na poziomie 12,2 mln zł w stosunku do straty netto 17,7 mln zł w analogicznym okresie 2024 roku” – czytamy dalej.

Przychody w I kw. 2025 r. w segmencie jubilerskim wyniosły 163,7 mln zł i były wyższe o 4,9% r/r.

“Wzrost sprzedaży był efektem utrzymania pozytywnego trendu sprzedaży biżuterii złotej i srebrnej. Rozwijana jest również działalność nowych salonów zagranicznych na Węgrzech” – wskazano w materiale.

“Zysk netto segmentu jubilerskiego w I kwartale 2025 roku wyniósł 18,2 mln zł w stosunku do 19,9 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego, co oznacza spadek zysku o 8,7% r/r. Spadek zysku netto w I kwartale 2025 roku, w porównaniu do I kwartału 2024 roku, był rezultatem większego wzrostu kosztów sprzedaży (17,0%) niż wzrostu wartościowej marży brutto (3,7%)” – czytamy dalej.

Na koniec I kw. 2025 r. powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej Grupy zmniejszyła się o 7,2% r/r do 48,6 tys. m2, przy czym w segmencie odzieżowym powierzchnia zmniejszyła się o 12,9% do 33,9 tys. m2, natomiast w segmencie jubilerskim zwiększyła się o 9,3% do 14,7 tys. m2.

Na koniec I kw. 2025 r. liczba salonów własnych liczyła odpowiednio: Vistula – 103, W.Kruk – 170, Bytom – 84, Deni Cler – 29, Wólczanka – 74 i Multibrand – 7, wymieniono też w raporcie.

W ujęciu jednostkowym strata netto wyniosła 11,63 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 17,41 mln zł straty rok wcześniej.

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji “operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2024 r. wyniosły 1,38 mld zł.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału