Użytkownicy wykonali za pośrednictwem BLIK-a blisko 26,2 mln transakcji (+46% r/r) o wartości 4,1 mld zł w tzw. Black Weekend, tj. między 29 listopada a 2 grudnia bieżącego roku, podał operator systemu – Polski Standard Płatności.
Najwięcej operacji zrealizowano w kanale e-commerce – 18,2 mln na kwotę 3 mld zł, z kolei największą popularnością cieszyły się zakupy podczas Cyber Monday, 2 grudnia 2024 r., podano.
„Większość transakcji BLIK-iem odbywa się w sklepach online, co potwierdził także tegoroczny Black Weekend. W sam piątek 29 listopada br. użytkownicy zapłacili za jego pośrednictwem w e-commerce ponad 4,8 mln razy, wydając prawie 900 mln zł – o 36% więcej niż rok wcześniej (3,5 mln transakcji o wartości 630 mln zł). Rekordowy okazał się Cyber Monday, podczas którego użytkownicy zrealizowali aż 7,4 mln transakcji. W pozostałe dni również odnotowano imponujące wyniki: w sobotę zapłacono BLIK-iem blisko 5,9 mln razy, a w niedzielę blisko 5,6 mln” – czytamy w komunikacie.
Od piątku, 29 listopada, do poniedziałku, 2 grudnia, użytkownicy BLIK-a zrealizowali w sklepach stacjonarnych blisko 6,5 mln transakcji (wobec 4 mln w 2023 roku). W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła także wartość zakupów i wyniosła w tym roku ponad 403 mln zł.
„W największych polskich miastach liczba transakcji podczas Black Friday wzrosła znacząco rok do roku. Warszawa odnotowała aż o 61 495 więcej operacji, co oznacza wzrost o 50%. Wrocław zwiększył wynik o 24 137 (+53%), a Kraków o 23 986 (+55%). Poznań wyprzedził Łódź, zyskując 23 336 transakcji więcej (+63%), podczas gdy Łódź zanotowała wzrost o 19 200 (+51%)” – czytamy dalej.
BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Jej udziałowcami są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.
Źródło: ISBnews