W końcu nie będzie tam korków. Nowa droga tuż tuż

2 dni temu
Zdjęcie: Droga S7 z Warszawy Źródło: GDDKiA


Jeśli wszystko pójdzie po myśli, to w 2025 r. powinna zostać oddana do użytku nowa obwodnica Trójmiasta. To milowy krok, jeżeli chodzi o infrastrukturę drogową w tym regionie.


Co prawda Trójmiasto ma już jedną obwodnicę (S6), ale trasa regularnie się korkuje, choćby jeżeli nie ma na niej żadnego wypadku. Świetnie wiedzą o tym zarówno kierowcy na Pomorzu, jak i zainteresowani tematem kierowcy w całym kraju. Przynajmniej kilka razy w tygodniu różne stacje radiowe podając wiadomości z polskich dróg informują, iż aktualnie zakorkowana jest właśnie S6 w okolicach Gdańska, Sopotu i Gdyni.


Dwa odcinki nowej S7


Budowa nowej obwodnicy Trójmiasta została podzielona na dwa odcinki. Pierwszy to Chwaszczyno – Żukowo, a drugi Żukowo – Gdańsk Południe, łącznie ok. 32 km długości. Warto też dodać, iż w ramach tej inwestycji powstanie sześciokilometrowa obwodnica Żukowa, wytyczona w ciągu DK20. „Dla kierowców przejazd przez obwodnicę będzie korzystny ze względu na skrócenie czasu przejazdu i podniesienie bezpieczeństwa na drodze poprzez zmniejszenie liczby skrzyżowań i zlikwidowanie bezpośrednich wjazdów na drogę z pól i posesji. Uspokojenie ruchu w miejscowościach podniesie komfort mieszkańców i zwiększy ich bezpieczeństwo” – informuje GDDKiA.


Kto buduje trójmiejską S7?


Jeśli chodzi o odcinek Chwaszczyno – Żukowo, to inwestycję realizuje firma Budimex, tworząc też węzły Miszewo i Chwaszczyno. Z kolei odcinek Żukowo – Gdańsk Południe realizuje konsorcjum Mirbud i Kobylarnia. W niektórych miejscach nowej obwodnicy Trójmiasta poziom zaawansowania prac wynosi już ponad 80 proc. W związku z tym, należy oczekiwać, iż w 2025 r. pierwsi kierowcy będą mogli korzystać już z nowej trasy, odciążając wysłużoną S6.


Najdłuższa „ekspresówka” w Polsce


Aktualnie długość gotowej drogi ekspresowej S7 wynosi około 620 km. Cała trasa łączy okolice Gdańska z miejscowością Rabka-Zdrój w Małopolsce i jest najdłuższą drogą ekspresową w Polsce, ostatecznie planowaną na około 720 km.
Idź do oryginalnego materiału