Polska marka biżuteryjna W.KRUK, należąca do Grupy VRG, kontynuuje dynamiczny rozwój na rynku węgierskim. Od debiutu w grudniu 2023 roku i serii udanych otwarć, sieć sprzedaży W.KRUK na Węgrzech liczy już dziewięć butików.
Najnowszy salon został otwarty w maju 2025 roku w centrum handlowym Nyír Plaza w Nyíregyházie – to pierwszy punkt marki w tym mieście, który jednocześnie oferuje największy wybór autorskich kolekcji biżuterii W.KRUK w całym regionie.
Kolejny krok w ekspansji
Nowy butik w Nyíregyházie to istotny krok w lokalnej strategii ekspansji marki W.KRUK, a także odpowiedź na rosnące zainteresowanie luksusową biżuterią i zegarkami.
– Z dumą ogłaszamy otwarcie naszego 9. salonu W.KRUK na Węgrzech — tym razem w Nyíregyházie, w Nyír Plaza. Ogromne podziękowania dla naszych niesamowitych koleżanek i kolegów z Polski i Węgier. Wasza praca i zaangażowanie miały najważniejsze znaczenie dla tego sukcesu. Budujmy dalej coś wyjątkowego razem! – podkreśla Sándor Hódi, General Manager W.KRUK na Węgrzech.
Strategiczna obecność na węgierskim rynku
Przypomnijmy, marka W.KRUK rozpoczęła swoją działalność na rynku węgierskim w grudniu 2023 roku od otwarcia dwóch butików w Budapeszcie (centrum handlowe Duna Plaza) i Segedynie (centrum handlowe Árkád). Dziś w ramach sieci sprzedaży W. KRUK na Węgrzech działa dziewięć butików zlokalizowanych w centrach handlowych m.in.: Arena Mall, Mammut Shopping Center, Árkád Budapest, Allee Center, Corvin Plaza, Pólus Center, Forum Debrec, Etele Plaza.

W wywiadzie dla redakcji Omnichannelnews.pl Łukasz Bernacki, Prezes Zarządu W.KRUK S.A. powiedział – dostrzegamy potencjał rynku węgierskiego, na którym widzimy miejsce dla naszych unikalnych, autorskich kolekcji. Potrzeby węgierskich klientów różnią się od tego, czego oczekują nasi klienci w Polsce, jednak widzimy przestrzeń do zaoferowania zupełnie nowego podejścia do jubilerstwa, w ramach koncepcji przekrojowej sprzedaży oferty.
– Sklepy naszej marki, które uruchomiliśmy na Węgrzech funkcjonują w oparciu o analogiczną koncepcję do polskiej. Najważniejsza jest dla nas unifikacja strategii z perspektywy całej sieci W.KRUK, uwzględniając te miejsca, w których otwieramy nowe salony. W ten sposób klienci podróżujący na Węgry, mogą spotkać ten sam rodzimy brand – dodał prezes W.KRUK
W.KRUK to najstarsza działająca marka jubilerska w Polsce (od 1840 roku). Rozwija swoją sieć nie tylko w kraju, ale również na kluczowych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Ekspansja na Węgrzech jest jednym z filarów międzynarodowej strategii marki, łączącej rzemieślnicze tradycje z nowoczesnym doświadczeniem zakupowym.