Na powierzchni 10 ha zostanie wybudowany uniwersalny terminal przeładunkowy. Zaplanowano w nim budowę nowoczesnej cementowni działającej w oparciu o wydajną i nieuciążliwą technologię produkcji.
Teren wydzierżawiło konsorcjum Tridente złożone z firm Speed, Tridente (obie z Gdyni) i Polski Cement z Gdańska.
Dbamy o rozwój portów, inwestujemy w modernizację i przygotowanie infrastruktury tak, żeby port mógł się rozwijać i przyciągać inwestorów – powiedział prezes ZMPSiŚ Jarosław Siergiej.
Porty w Szczecinie i Świnoujściu jako jedyne w tej chwili realnie poszerzają swoją ofertę inwestycyjną o nowe tereny, wybór dla tej inwestycji był więc naturalny – stwierdził Paweł Zastawny, prezes spółki Speed.
Inwestor zapewni wysokie standardy ochrony środowiska. Produkcja cementu będzie hermetyczna, by uniknąć pylenia pojawiającego się w terminalach działających w oparciu o stare technologie. W miejscu przeładunku klinkieru, jedynym, w jakim mogą pojawić się takie uciążliwości zostaną zastosowane nowoczesne technologie minimalizujące ryzyko pylenia.
Przeczytaj także: Przekop Mierzei Wiślanej. Zostało 900 m. Jest przetarg