Warszawa, 29.05.2025 (ISBnews) – Pod szyldem Żabki swoje lokalne biznesy prowadzi 10 tys. franczyzobiorców, podała sieć.
“Aż 10 000 franczyzobiorców prowadzi dziś sklepy pod szyldem Żabki. […] w tej chwili co trzeci (32%) franczyzobiorca Żabki prowadzi swój sklep ponad 4 lata, a niektórzy są związani z marką od blisko 22 lat – wspierając jej rozwój od początku. Część franczyzobiorców kontynuuje karierę w strukturach firmy jako trenerzy czy eksperci. To dowód, iż franczyza Żabki jest nie tylko szansą na własny biznes, ale i ścieżką długofalowego rozwoju zawodowego. Wśród 10 000 franczyzobiorców Żabki są osoby w wieku od 18 do 78 lat, ponad 800 z nich pochodzi z zagranicy – głównie z Ukrainy” – czytamy dalej.
Przypomniano, iż według GUS, w Polsce jest ponad 35% jednoosobowych działalności gospodarczych prowadzonych jest przez kobiety, a w strukturze franczyzy Żabki procentowy udział kobiet jest niemal dwukrotnie wyższy – tj. 65%.
Obecnie sieć liczy ponad 11 500 placówek.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)