Wakacyjne plany i nowe kierunki podróży – pociągiem bezpośrednio do Chorwacji – to możliwe

6 dni temu

Kiedy tylko pojawiają się pierwsze oznaki wiosny zaczynamy planować weekendowe i letnie wypady. Słońce nieśmiało walczy z przymrozkami, a my już marzymy o odpoczynku w cieple nadmorskich kurortów. Jeden z ulubionych wakacyjnych kierunków podróży Polaków – Chorwacja!

Czym do Chorwacji? Samolotem, samochodem, autokarem – a może jednak pociągiem!

Co prawda jeszcze nie w tym roku, ale dalekosiężne plany już są, a zaawansowane rozmowy z partnerami trwają. PKP Intercity pracuje nad uruchomieniem bezpośredniego połączenia z Rijeką. Potwierdza tę wiadomość minister Dariusz Klimczak.

Obok Słoweńców, Austriaków i Niemców to właśnie Polacy są najliczniejszą grupą turystów w Chorwacji. Takie połączenie Warszawy z kurortem chorwackim będzie zatem niewątpliwie bardzo atrakcyjną ofertą przewozową. Choć wcześniej brano pod uwagę Kraków, to najprawdopodobniej pociąg ruszać będzie ze stolicy i zatrzymywać się w Opocznie, Włoszczowie i Katowicach. Są już choćby wstępne projekty rozkładu. Podróż trwałaby ok. 19 godzin, skład wyjeżdżałby z Warszawy o 14:05, a docierał na miejsce, tj. do Reijki o 8:45., natomiast w drogę powrotną ruszałby o 19:00, by do naszej stolicy dotrzeć o 13:50.

Zgłaszane są jednak postulaty, by skład jechał przez Kraków i docierał także do Splitu, czyli regionu również chętnie przez Polaków odwiedzanego.

Nowe połączenie Warszawa – Rijeka mogłoby mieć charakter nie tylko sezonowy (choć takie było wstępne założenie), ale całoroczny, związany z szerszymi planami rozwoju turystyki (np. dla młodzieży szkolnej w postaci wymian międzynarodowych) – a nie wyłącznie w okresie letnim.

„Sobieski” nie tylko do Wiednia

Pociąg do Rijeki powstałby na bazie składu „Sobieski”, jadącego do Wiednia. Strona czeska w zasadzie już uwzględniła nowe połączenie w PSC, po stronie austriackiej nie ma też żadnych problemów na odcinku do Wiednia, strona chorwacka jest także żywo zainteresowana ofertą. Natomiast realizowane są rozmowy na temat odcinka trasy od Wiednia do granicy ze Słowenią oraz już na terenie Słowenii. Tu problemem jest trwająca modernizacja. Są to jednak przeszkody do pokonania. Podróż w Warszawy do Chorwacji (Rijeka) wiodłaby zatem przez Czechy (z przystankami w Ostrawie i Brzecławie), Austrię (przystanki w Wiedniu i Gracu) i Słowenię (przystanki w Maribor i Lublanie).

Podróżujemy pociągami chętniej i dalej

Wzrastająca popularność podróży kolejami sprawia, iż PKP Intercity stale poszerza swoją ofertę, uruchamiając nowe połączenia lub reaktywując i unowocześniając dawne. Przypomnijmy, iż od grudnia ub.r. można znów bezpośrednio dojechać do Pragi – Baltic Express kursuje i zabiera zachwyconych pasażerów do stolicy Czech, a naszych południowych sąsiadów dowozi nad samo morze. W tym roku od grudnia mają zostać uruchomione kolejne międzynarodowe połączenia do Berlina, Lipska i Monachium.

AF
Fot. Sektorkolejowy

Zobacz również:

Zmodernizowana bocznica kolejowa PKP Intercity Szczecin Zaleskie Łęgi
PKP Intercity: „Czerwoną strzałą” w Bieszczady i Sudety
Idź do oryginalnego materiału