Tramwaje Warszawskie chcą wymienić ponad 3 km torów na ul. Słomińskiego i szukają wykonawcy robót, z którym podzielą się zadaniami. Efektem prac ma być poprawa stanu technicznego torowiska i pobliskiej infrastruktury.
Remont i przebudowa infrastruktury tramwajowej na ul. Słomińskiego jest częścią Warszawskiego Programu Torowego, który w tym roku zakłada wymianę niemal 10 km toru pojedynczego. Prace obejmą kilka kluczowych elementów sieci tramwajowej.
Przystanki jak nowe
Ogłoszony przez Tramwaje Warszawskie przetarg obejmuje przebudowę odcinka torowiska od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do ul. Gen. Andersa. W sumie to 1507 metrów toru. Konieczna będzie wymiana konstrukcji torowiska – na znacznej części zamiast tłucznia wykorzystana zostanie technologia bezpodsypkowa, z zieloną zabudową. W planach jest zwiększenie osi torów oraz modernizacja odwodnienia torowiska. Na wymianę czekają słupy trakcyjne wraz z siecią i kablami trakcyjnymi.
Przystanki Baseny Inflancka znajdą się w nowej lokalizacji – po zachodniej stronie skrzyżowania ulic Słomińskiego i Pamiętajcie o Ogrodach. Do zmian w infrastrukturze tramwajowej wykonawca dostosuje układ drogowy (przekrój ulicy zostanie – co do zasady – zachowany). Przystanki Dworzec Gdański zostaną przebudowane – i wydłużone do 68 m.
Plan na wakacje
Własnymi siłami Tramwaje Warszawskie przebudują natomiast dalszy odcinek trasy – od ul. Andersa do wjazdu na most Gdański (w sumie 1591 metrów toru pojedynczego). Również tutaj na znacznej części pojawi się zielone torowisko. Jego konstrukcja też zostanie częściowo wymieniona. Zniknie infrastruktura pozostała po zlikwidowanym przystanku tramwajowym Bonifraterska, a powstały po rozbiórce teren zostanie zazieleniony.
Prace będą wiązały się ze wstrzymaniem ruchu tramwajów na odcinku pomiędzy rondami Zgrupowania AK „Radosław” i Starzyńskiego. Utrudnienia potrwają ok. trzy miesiące, głównie w okresie wakacyjnym.