Warszawa. Metro będzie jeszcze dłuższe. Są oferty [MAPA]

1 tydzień temu

Wstępnie zakłada się, iż IV linia będzie mieć 26 km. Połączy dziewięć dzielnic:

  • Białołękę
  • Bielany
  • Żoliborz
  • Śródmieście
  • Wolę
  • Ochotę
  • Mokotów
  • Włochy
  • Wilanów.

Na trasie znajdą się 23 stacje, w tym osiem z torami odstawczymi. Poza tym jedna będzie wspólna z linią M2 i jedna z M3. W planie jest także 20 wentylatorni szlakowych. Przewiduje się również kilka węzłów przesiadkowych do innych linii metra:

  • M1 (stacja Marymont)
  • M2 (Rondo Daszyńskiego)
  • M3 (Żwirki i Wigury)
  • M5 (Plac Narutowicza).

Podróżni mają w łatwy sposób przesiadać się do naziemnej komunikacji miejskiej oraz linii kolejowych; radomskiej, średnicowej i obwodowej nr 20.

Warszawa zbuduje dwupoziomowe metro. Jest masterplan [MAPY]


19 marca 2024 r. spółka Metro Warszawskie przekazała do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenie o zamówieniu na prace przedprojektowe. Wykonawca ustali precyzyjną lokalizację linii, stacji, wyjść oraz powiązań między linią metra i komunikacją naziemną. Do jego zadania będzie należeć także analiza warunków geologicznych, sprawdzenie kolizji z sieciami, istniejącą lub planowaną zabudową. Projektant odpowie też na pytanie, czy możliwe będzie zastosowanie pojazdów autonomicznych (poruszających się bez udziału maszynisty).

Teraz, 7 maja, poinformowano, iż w przetargu złożono trzy oferty. Zamawiający na realizację zamówienia przygotował 50,9 mln zł, a zaproponowane kwoty to: 54,7 mln zł (ILF Consulting Engineers Polska), 52,3 mln zł (Voessing Polska) oraz 52,2 mln zł (Metroprojekt).

Prace przedprojektowe dla linii M4 powinny zakończyć się do 2027 r. Dokument będzie podstawą do przygotowania projektu budowlanego i przetargu na budowę.

Warszawa – 5 linii metra do 2050 r. Zobacz MAPĘ

Przeczytaj także: Warszawa bliżej budowy III linii metra. Podpisano kluczową umowę

Idź do oryginalnego materiału