Do tej pory podróżni korzystali z 225 wyświetlaczy systemu informacji. Na początku września rozpoczęto rozbudowę systemu o kolejne 101 tablic, które pojawiają się w różnych częściach sieci tramwajowej. Pierwsze wyświetlacze zamontowano na przystankach Rondo Starzyńskiego, a także Żerań FSO. Następnie ekrany pojawiły się m.in. na Grochowskiej – między Gocławkiem a Wiatraczną. Ustawione wyświetlacze są już podłączone do sieci i wyświetlają odjazdy tramwajów w czasie rzeczywistym. Rozbudowa systemu, w ramach kontraktu z firmą Dysten, zakończy się najpóźniej w I kwartale 2025 r.
Nowo uruchamiane tablice przypominają z wyglądu znane już pasażerom ekrany. Wprowadzono jednak szereg nowości, w tym czujnik szumów z regulacją dźwięku, tryb pory nocnej dla zapowiedzi głosowych, obsługę innych języków przez zapowiedzi głosowe, generowanie automatycznych komunikatów o wykryciu zakłócenia w ruchu na danej linii. Zmieniono też niektóre piktogramy (np. odjazd z przystanku – mrugający ludzik), a także oznaczenia sygnalizujące zatrzymanie w ruchu (z symbolu “???” na STOP).
Wykonawca rozbudowy systemu informacji pasażerskiej będzie odpowiadał za utrzymanie nowych tablic, obsługę serwisową oraz naprawy gwarancyjne. W zakres usług wchodzą: zmiana nazw przystanków, czyszczenie i mycie tablic, wymiana kart SIM, usuwanie usterek i awarii. Obowiązuje siedmioletni okres gwarancji.
To nie koniec udogodnień dla podróżnych. Wyświetlacze informacji pasażerskiej są domyślnym elementem nowo budowanych tras tramwajowych. Wzdłuż budowanej trasy do Wilanowa wykonawca, firma Budimex, ustawi 22 tablice.
Źródło: Tramwaje Warszawskie