W nocy z czwartku na piątek (z 17 na 18 kwietnia) odcinek pomiędzy ulicami Gagarina i Idzikowskiego zostanie ponownie otwarty dla ruchu. Oznacza to powrót do jazdy po dwóch jezdniach, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę.
Na ukończeniu są już ostatnie prace – układanie warstwy ścieralnej, malowanie oznakowania poziomego i montaż nowych znaków. Wszystko po to, by jeszcze przed świętami przywrócić płynność ruchu na jednej z ważniejszych arterii południowej części Warszawy.
Nowa organizacja ruchu
Na skrzyżowaniu Belwederskiej z Gagarina i Spacerową kierowcy będą mieli do dyspozycji po trzy pasy: osobne do skrętu w lewo, w prawo i jazdy na wprost. Ze Spacerowej ruch będzie odbywał się dwoma pasami – w prawo oraz na wprost w kierunku Wilanowa. Otwarty zostanie również skręt w lewo z Gagarina w stronę Wilanowa.
Z kolei na ulicy Grottgera powróci jeden kierunek ruchu – w stronę ulicy Pogodnej. Na Pogodnej, dotąd dwukierunkowej, wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy w stronę Zajączkowskiej. Kierowcy z Zajączkowskiej będą mogli wyjechać tylko w prawo na Spacerową.
Zmiany na skrzyżowaniach z Dolną, Chełmską i van Beethovena
Wykonawca zakończył prace asfaltowe na połączeniu Dolnej z Chełmską, Belwederską i Sobieskiego. Ruch we wszystkich kierunkach został przywrócony. Na Jana III Sobieskiego pojawią się osobne pasy do skrętu w ulicę van Beethovena – zarówno od strony centrum, jak i Wilanowa.
Tymczasowo zamknięty będzie jednak lewoskręt z jezdni w stronę Wilanowa w ulicę Idzikowskiego – kierowcy będą mogli skręcić tylko w prawo lub jechać prosto. Od strony Wilanowa dostępne będą dwa pasy: jeden do jazdy prosto i drugi – do jazdy prosto lub w prawo. Skręt w lewo w Idzikowskiego do Puławskiej pozostanie zamknięty.
Wyjazd z obu stron ulicy Idzikowskiego na Sobieskiego będzie odbywał się dwoma pasami w każdym kierunku.
Dalszy ciąg prac
Otwarcie zachodniej jezdni to dopiero jeden z etapów modernizacji. W najbliższych tygodniach wykonawca przeniesie się na nitkę w kierunku centrum. Tam do końca maja będą trwały prace związane z regulacją krawężników, studzienek oraz układaniem warstwy ścieralnej.
Trwa również budowa trasy tramwajowej do Wilanowa. W październiku tramwaje dojechały już do Miasteczka Wilanów. Latem planowane jest uruchomienie kolejnego odcinka – do pętli Stegny. W maju otwarta zostanie również aleja Rzeczypospolitej w obu kierunkach, choć bez ostatnich warstw asfaltu.
Projekt strategiczny z unijnym wsparciem
Całe przedsięwzięcie to część projektu „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą – Faza II”. Koszt inwestycji to ponad 2 miliardy złotych, z czego 900 milionów pochodzi z dofinansowania unijnego w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021–2027.
Zakończenie zasadniczych prac drogowych na ulicach Belwederskiej i Sobieskiego planowane jest na III/IV kwartał 2025 roku.

Fot. Tramwaje Warszawskie
Zobacz również: