Warszawa – Wilno w mniej niż 7 godzin. PKP Intercity i LTG Link zacieśniają współpracę

2 dni temu

Od grudnia pasażerowie podróżujący między Warszawą a Wilnem będą mogli skorzystać z trzech połączeń dziennie, a czas przejazdu skróci się o około godzinę. PKP Intercity oraz litewski przewoźnik LTG Link podpisały list intencyjny, który ma na celu pogłębienie współpracy i poprawę dostępności transportu kolejowego między Polską a Litwą.

Dzięki nowym rozwiązaniom podróż z Warszawy do litewskiej stolicy potrwa niespełna 7 godzin. Połączenia będą realizowane z jedną przesiadką – na stacji Mockava po stronie litewskiej, gdzie pasażerowie zmienią pociąg z normalnotorowego na szerokotorowy. Sama przesiadka została zaplanowana na maksymalnie 20 minut.

Wspólne działania przewoźników

W podpisanym liście intencyjnym PKP Intercity i LTG Link zadeklarowały, iż od rozkładu jazdy 2025/2026 między Warszawą a Wilnem będą kursować co najmniej dwie pary pociągów dziennie, a w przyszłości – cztery pary dziennie, w równym czterogodzinnym takcie.

Naszym celem jest nieustanne doskonalenie się i poprawa jakości podróży, aby coraz więcej Litwinów wybierało kolej jako środek transportu. Wierzę, iż realizacja postanowień zawartych w liście intencyjnym pozwoli nam uczynić podróż między Wilnem a Warszawą jeszcze bardziej atrakcyjną – podkreśla Kristina Meidė, dyrektor generalna LTG Link.

Jednym z naszych priorytetów jest rozwój połączeń międzynarodowych, a Litwa ma dla nas strategiczne znaczenie. To także istotny krok w kontekście inwestycji w Rail Baltica – dodaje Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.

Komfort i integracja rozkładów

Współpraca między przewoźnikami obejmie nie tylko zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów, ale też integrację rozkładów jazdy, aby ułatwić przesiadki na stacjach w Warszawie, Kownie i Wilnie. Partnerzy planują również wdrożyć jednolitą platformę sprzedaży biletów, umożliwiającą zakup całej podróży – również z przesiadkami – w jednej transakcji.

Pasażerowie mogą też liczyć na podwyższony standard usług: na pokładach pociągów znajdzie się bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne, klimatyzacja, a także opcja zakupu posiłków.

W stronę Rail Baltica

Podpisany dokument to również zapowiedź współpracy w zakresie przyszłych połączeń realizowanych na trasie Rail Baltica, która połączy Polskę z krajami bałtyckimi – Litwą, Łotwą i Estonią. Do końca 2025 roku przewoźnicy mają wypracować wspólny model przewozów pasażerskich oraz przygotować niezbędny tabor.

Zwiększenie liczby połączeń między Polską a Litwą wpisuje się w szerszy plan rozwoju międzynarodowych połączeń kolejowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i stanowi istotny krok w kierunku zrównoważonego transportu między sąsiednimi krajami.

Zobacz również:

PKP Intercity: oferta Junior 6 Plus skierowana do grup
PKP Intercity otrzymało ponad 1 mld zł z KPO na zakup i modernizację taboru
Idź do oryginalnego materiału