Tramwaje Warszawskie podpisały umowy na wprowadzenie zielonej zabudowy na kolejnych odcinkach torów. Nowe „dywany” z mieszanek rozchodnikowo-ziołowych pojawią się m.in. na Bródnie, Żoliborzu, Ochocie i w Śródmieściu. w tej chwili stolica ma ok. 48,4 km zielonych torowisk – do końca roku będzie to ok. 54 km o łącznej powierzchni 18 ha.
Zielone maty trafią na odcinki po niedawnych remontach: na ul. Rembielińskiej i Matki Teresy z Kalkuty, dojazdach do wiaduktów w ciągu al. Jana Pawła II od strony Śródmieścia i Żoliborza, na ul. Słomińskiego (od wiaduktu przy Andersa do wjazdu na most Gdański) oraz na ul. Grójeckiej (między pl. Narutowicza a Siewierską). Prace nie wpłyną na ruch tramwajowy.
Dlaczego rozchodniki?
Ponad połowę stołecznych zielonych torowisk tworzą dziś nasadzenia z rozchodnika – rośliny odpornej na miejskie warunki, niewymagającej podlewania i koszenia, mrozoodpornej, z atrakcyjnym przebarwieniem w ciągu roku. Warszawa zwiększa także udział mieszanek rozchodnikowo-ziołowych, które już można zobaczyć m.in. na ul. Obozowej i Chałubińskiego.
Zielone torowiska – korzyści
Zieleń w torowisku poprawia estetykę i przynosi mierzalne korzyści środowiskowe: retencję wody opadowej, ograniczanie miejskich wysp ciepła, lokalny wzrost bioróżnorodności, pochłanianie zanieczyszczeń i pyłów oraz obniżenie hałasu. Pierwszy odcinek zielonego torowiska w Warszawie powstał 20 lat temu, a dziś rozwiązanie staje się standardem również na nowych trasach – m.in. na ul. Rakowieckiej i w kierunku Dworca Zachodniego.
Fot. Tramwaje Warszawskie


Zobacz również:

1 dzień temu



