Warszawę czeka kolejowy paraliż. Przez 8 dni Dworzec Centralny będzie zamknięty

3 godzin temu
Pasażerów planujących przyjazd do stolicy przez stację Warszawa Centralna czeka w listopadzie spora niespodzianka. Przez osiem dni na stacji będzie trwał remont. Dokąd zostaną przekierowane pociągi? Piszemy o tym poniżej.


Od soboty 8 listopada (od godz. 12:00) do niedzieli 16 listopada (do godz. 4:00 rano) stacja Warszawa Centralna nie będzie obsługiwać pociągów pasażerskich – tak wynika z komunikatu PKP PLK. Dodajmy, iż utrudnienia dla pasażerów zahaczą więc o długi weekend listopadowy.

Wszystko przez prace na torach, które mają poprawić sterowanie ruchem pociągów oraz zwiększyć przepustowość stacji, co stanowi najważniejszy element przygotowań do modernizacji innej warszawskiej stacji – Warszawy Wschodniej.

Dworzec Centralny będzie zamknięty przez 8 dni w listopadzie


Wbrew obawom pasażerów cały obiekt pozostanie w użytkowaniu. Przez cały czas będzie można korzystać z części nadziemnej i podziemnej, w której działają liczne sklepy, bary, kawiarnie i inne lokale usługowe.

W ramach tego okresu wykorzystanego na zmniejszony ruch pasażerski PKP zaplanowała także prace remontowo‑porządkowe. "W tym czasie wykonane zostaną m.in. naprawy ścian hali peronowej i kamiennych posadzek, naprawy i modernizacja oświetlenia w hali głównej, w poczekalni i w przejściach podziemnych. Przeprowadzone zostanie także gruntowne czyszczenie całego obiektu" – wyliczono na stronie rynek-kolejowy.pl.

Podczas gdy stacja nie będzie przyjmować pociągów dalekobieżnych, pasażerowie przez cały czas będą mogli korzystać z kolei, a pociągi zostaną przekierowane na sąsiednie stacje (m.in. Warszawa Zachodnia, Warszawa Wschodnia, Warszawa Gdańska) oraz przez tzw. linię średnicową obsługiwaną przez regionalne i podmiejskie składy.

Warszawa Centralna jest choćby w rejestrze zabytków


Dworzec Centralny im. Stanisława Moniuszki w Warszawie, położony przy Alejach Jerozolimskich 54 w Śródmieściu, jest głównym węzłem kolejowym stolicy.

Zaprojektowany w stylu modernistycznym przez architekta Arseniusza Romanowicza, powstał w latach 1972–1975. Budynek o kubaturze około 600 000 mł i powierzchni użytkowej sięgającej 90 000 m² pełni kluczową rolę w warszawskim systemie transportowym – znajduje się nad tunelem średnicowym i jest połączony przejściami podziemnymi z sąsiednimi stacjami oraz miejską siecią komunikacyjną.

Dworzec mieści liczne sklepy, lokale usługowe i punkty gastronomiczne, a od 24 lipca 2019 roku jest wpisany do rejestru zabytków.

Idź do oryginalnego materiału