Wartość sektora turystycznego w Polsce wzrośnie do 171 mld zł w 2030

16 godzin temu

Wartość sektora turystycznego w Polsce niemal się podwoi, rosnąc z 97 mld zł w 2024 r. do 171 mld zł w 2030 r., wynika z raportu PMR by Hume’s.

Raport PMR by Hume’s „Rynek turystyczny w Polsce 2025” wskazuje, iż polska turystyka będzie kontynuować dynamiczny rozwój, choć zasady gry wyraźnie się zmieniają. Do 2030 roku całkowita liczba odwiedzających w celach turystycznych w Polsce wzrośnie z obecnych 99 mln do 140 mln osób, a wzrost ten będzie szedł w parze z wyraźnym skokiem jakościowym. Polacy i goście z zagranicy będą podróżować częściej i chętniej korzystać z profesjonalnej infrastruktury, zamiast ograniczać się do „bazy minimum”.

„Z badań PMR by Humes wynika, iż Polacy pozostają wrażliwi cenowo – 59% z nich aktywnie poszukuje promocji i okazji. Oszczędność ma jednak swoje granice: ponad połowa badanych deklaruje gotowość zapłacenia więcej, jeżeli w zamian otrzyma unikalne doświadczenie lub usługę premium. To wyraźny sygnał dla hotelarzy i operatorów atrakcji: kończy się era konkurowania wyłącznie niską ceną, a zaczyna czas konkurowania unikalną wartością i emocjami” – czytamy w komunikacie.

Zmienia się także model wypoczynku. Zyskują wyjazdy typu city break i short stay (2-4 dni), które pozwalają na szybką regenerację bez konieczności brania długiego urlopu.

„Szczególne miejsce na turystycznej mapie Polski zajmuje Małopolska, która pełni rolę lidera rynku. Region generuje największy ruch i najwyższe przychody, a do 2030 roku wartość rynku turystycznego w tym województwie sięgnie 35 mld zł. Unikalna synergia Krakowa jako globalnej marki miejskiej oraz Tatr jako topowej destynacji górskiej (Zakopane odwiedziło 37% turystów górskich) sprawia, iż region jest odporny na sezonowość i przyciąga turystów przez cały rok” – czytamy dalej.

Małopolska wyrasta także na głównego beneficjenta turystyki przyjazdowej. Prognozy wskazują, iż w 2030 roku 35% turystów korzystających z bazy noclegowej w tym regionie będą stanowić goście z zagranicy. Obok tradycyjnych rynków, takich jak Wielka Brytania (11,8% turystów zagranicznych w regionie) czy Niemcy (9,7% turystów), coraz silniejszą pozycję zaznaczają turyści z USA (8,6% turystów) oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich (7,9% turystów).

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału