Wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych spadła o 0,5% w lutym

15 godzin temu

Łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była w lutym br. o 0,5% niższa niż przed rokiem, zaś liczba transakcji spadła o 12%, wynika z danych Polskiej Izby Handlu i CMR Panel.

„Luty 2024 r. miał 29 dni, więc w porównaniu z nim tegoroczny luty, krótszy o jeden dzień, wypada słabiej, jednak przy porównaniu takiej samej liczby dni wartość sprzedaży jest o około 3% wyższa, natomiast liczba transakcji notuje kilkuprocentowy spadek. Średnia liczba opakowań w koszyku w sklepach małoformatowych wyniosła 4,0, o 5% więcej niż rok wcześniej, natomiast średnia wartość paragonu zwiększyła się o 13%, do 26,96 zł. W lutym jednym z najlepszych dni dla sklepów małoformatowych pod względem liczby transakcji i obrotów był walentynkowy piątek” – czytamy w komunikacie.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału