Firma Shoper, oferująca rozwiązania e-commerce w modelu SaaS, podała wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku. Spółka kontynuuje dynamiczny wzrost wszystkich kluczowych wskaźników finansowych, a wartość transakcji w ekosystemie Shoper osiągnęła rekordowy poziom 10,2 mld złotych od początku roku.
Trzeci kwartał 2024 roku przyniósł Shoperowi kolejne wzrosty. Przychody spółki wyniosły 47,4 mln zł, co oznacza wzrost o 27% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom 15,5 mln zł, rosnąc o 28% rok do roku, przy wysokiej rentowności na poziomie 32,8%.
Klienci Shopera również odnotowali znaczące sukcesy sprzedażowe. GMV Sklepy w trzecim kwartale wyniosło 2,6 mld zł (osiągając 30% wzrost rok do roku), podczas gdy GMV Omnichannel osiągnęło poziom 3,6 mld zł, co oznacza wzrost o 61% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.
– Cieszy nas fakt, iż GMV Omnichannel, czyli wartość transakcji zrealizowanych w ekosystemie Shoper, z uwzględnieniem dodatkowych kanałów sprzedaży, przekroczyła 10,2 miliarda złotych w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku. Sukcesy naszych klientów bezpośrednio przekładają się na wyniki całej Grupy, co widać w systematycznym wzroście przychodów i rentowności. To potwierdza, iż nasza strategia wspierania przedsiębiorców kompleksowymi rozwiązaniami przynosi wymierne efekty – komentuje Piotr Biczysko, CFO Shoper.
Narastająco, po 9. miesiącach 2024 roku, przychody Shopera wyniosły 137,7 mln zł (+26% rok do roku), przy skorygowanej EBITDA na poziomie 46,2 mln zł (+30% r/r) i rentowności 33,6%. GMV Sklepy osiągnęło w tym czasie wartość 8,7 mld zł (+31% r/r), a GMV Omnichannel wzrosło o rekordowe 56% rok do roku, do poziomu 10,2 mld zł.
Ekosystem Shoper w fazie dynamicznego rozwoju
Trzeci kwartał upłynął pod znakiem intensywnego rozwoju platformy oraz poszerzania oferty dla e-przedsiębiorców. Spółka kontynuowała prace nad rozwojem technologii Storefront, wzbogacając ofertę o dziesiątki nowych aplikacji dostosowanych do tej technologii.
– Stale rozwijamy nasz ekosystem, aby oferować firmom pełne wsparcie w sprzedaży we wszystkich kanałach, zarządzaniu płatnościami, logistyką i reklamą – mówi Paweł Rybak, CCO Shoper.
Portfolio usług płatniczych Shopera powiększyło się o InPost Pay, Alior Raty oraz ING Księgowość. Znaczącym sukcesem okazało się również podpisanie umowy z Alsendo, która zakłada sprzedaż usług Shopera przez tę spółkę. W trzecim kwartale Shoper zintensyfikował również działania marketingowe, pojawiając się na wielu targach branżowych oraz organizując wydarzenia dla klientów. Wystartowała także nowa kampania “O niebo lepiej”, której zadaniem jest podkreślenie ekosystemowego charakteru Grupy oraz lekkość prowadzenia biznesu razem z Shoperem.