Waymo właśnie ukończył nadsubskrybowanej rundy finansowania w wysokości 5,6 miliarda dolarównajwiększa jak dotąd runda inwestycyjna. Firma oświadczyła, iż przeznaczy fundusze na wsparcie działalności związanej z robotami na obecnych rynkach: San Francisco, Los Angeles i Phoenix, a także na wprowadzenie ich do nowych miast, np. Austina i Atlantygdzie jej pojazdy będą dostępne wyłącznie w aplikacji Uber.
Waymo wspomniało także o przyszłych „zastosowaniach biznesowych” dla swojego „Waymo Driver”, będącego brandingiem firmy dla sprzętu i systemu umożliwiającego autonomiczną jazdę pojazdów. Może to być odniesienie do dostawy żywności i paczek, transport ciężarowylub choćby pojazdy autonomiczne będące własnością prywatną — wszystkie możliwości, które Waymo badało w przeszłości.
Waymo zasugerował także przyszłe „aplikacje biznesowe” dla swojego „Waymo Driver”
Rundę finansowania prowadziła spółka matka Waymo, Alphabet, i uczestniczyli w niej inwestorzy tacy jak Andreessen Horowitz, Fidelity, Perry Creek, Silver Lake, Tiger Global i T. Rowe Price. Uczestnicy rundy chwalili firmę Waymo za postęp technologiczny, zaangażowanie w bezpieczeństwo i doskonałe doświadczenia z produktami.
„Firma stworzyła najbezpieczniejszy i najlepszy produkt w ekosystemie pojazdów autonomicznych” – powiedział Chase Coleman, założyciel Tiger Global, w oświadczeniu dostarczonym przez Waymo
Runda serii C po podwyższeniu podnosi całkowity kapitał Waymo do 11,1 miliarda dolarów 3 miliardy dolarów I 2,5 miliarda dolarów w dwóch wcześniejszych rundach. Dyrektor finansowy Alphabet Ruth Porat powiedziała na początku tego roku, iż firma zainwestuje 5 miliardów dolarów w jednostce autonomicznej przez kilka lat.
Podczas gdy kilka firm testuje pojazdy autonomiczne na drogach publicznych w całym kraju, Waymo jako jedyna oferuje klientom usługi komercyjne. Pojechały autonomiczne pojazdy firmy do tej pory ponad 25 milionów mil. W sierpniu Waymo oświadczyło, iż przekroczyło próg świadczenia usług 100 000 podróży klientów tygodniowo.
„Firma zbudowała najbezpieczniejszy i najlepszy produkt w ekosystemie pojazdów autonomicznych”.
Ale Waymo przez cały czas jest frajerem. „Inne zakłady” Alphabet, obejmujące firmę autonomiczną, zarobiły w tym czasie 365 milionów dolarów drugim kwartale tego rokuw porównaniu z 285 milionami dolarów w drugim kwartale 2023 r. Jednak oddział stracił 1,1 miliarda dolarów dochodu operacyjnego, co oznacza wzrost w porównaniu z 813 milionami dolarów utraconymi w 2023 r. (29 października Alphabet opublikuje wyniki za trzeci kwartał).
Waymo planuje uruchomić robotyxi w Atlancie i Austin w 2025 r., gdzie ich pojazdy będą dostępne wyłącznie w aplikacji Uber. Firma rozpoczęła również niedawno testowanie tras w San Francisco i Phoenix które korzystają z autostradstarając się stać się bardziej przydatną usługą dla większej liczby klientów. Waymo testuje różne warunki pogodowe i bardziej złożone środowiska miejskie w Buffalo, Nowym Jorku i Waszyngtonie.