Ważniejsze dzieło, czy nazwisko artysty? Jak powstają kolekcje sztuki [lokowanie marki]

3 dni temu
Czym kierują się instytucje kultury tworząc swoje kolekcje sztuki współczesnej? Czy przy nabywaniu nowych prac większą uwagę zwraca się na znane nazwiska, czy na jakość i wartość artystyczną dzieła? Jak wygląda kooperacja instytucji z żyjącymi artystami? O tym w kolejnym odcinku cyklu „Zrozumieć sztukę” Anna Sobańda rozmawia z Agnieszką Tarasiuk – artystką, kuratorką, muzealniczką i kierowniczką działu zborów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz Szymonem Maliborskim – historykiem sztuki, kuratorem, kierownikiem działu programowego w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
W rozmowie eksperci wyjaśniają, czy w doborze nowych dzieł ważniejsze jest nazwisko twórcy, czy samo dzieło, jakie ryzyko niesie ze sobą budowanie kolekcji wyłącznie w oparciu o znane nazwiska, jak wyglądają relacje instytucji kultury z rynkiem sztuki i jak finansowane jest rozbudowywanie kolekcji.
Z podcastu dowiemy się także, czy muzea mogą sprzedawać prace ze swoich kolekcji, czym jest program wystawienniczy i jakie mechanizmy wpływają na budowanie kolekcji oraz czy publiczne instytucje są w jakikolwiek sposób uprzywilejowane na rynku sztuki.
Na podcast zaprasza Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

"Głosem eksperta" to podcast, w którym rozmawiamy na ważne tematy, opowiadamy o istotnych zjawiskach, wyjaśniamy trendy i zastanawiamy się nad tym, co warto wiedzieć tu i teraz, a także już za chwilę, w przyszłości. To rozmowy przygotowywane przez uznanych i doświadczonych dziennikarzy, które zawierają lokowanie marki.
Idź do oryginalnego materiału