PKO BP wydał istotny komunikat, który powinien trafić nie tylko do klientów banku. Polacy otrzymują wiadomości dotyczące rzekomej transakcji wymagającej potwierdzenia. To pułapka, która może doprowadzić do utraty pieniędzy zgromadzonych na koncie bankowym.
istotny komunikat PKO BP
PKO BP po raz kolejny apeluje do Polaków. Komunikat opublikowany przez największy bank w Polsce powinien trafić nie tylko do osób korzystających z usług instytucji. Oszuści bazują bowiem na schemacie dotyczącym obawy przed niesłuszną transakcją i dojdzie do ściągnięcia pieniędzy z konta mimo braku dokonania zakupu. W okresie przedświątecznym działania te wymierzone są w klientów wszystkich banków.
ReklamaW komunikacie PKO BP jednoznacznie podkreśla, iż "bank nie jest autorem tych wiadomości". Szczególnie jeden element znajdujący się w otrzymywanym e-mailu jest zagrożeniem dla pieniędzy zgromadzonych na koncie bankowym oraz samych danych Polaków.
Fałszywe PKO BP rozsyła złośliwe oprogramowanie
Cyberprzestępcy podszywający się pod PKO BP dobrze wiedzą, jak wywołać panikę u swoich ofiar. Do kolejnych osób trafiają wiadomości opisane krótkim tematem brzmiącym "Potwierdzenie operacji - 12/17/2024". Warto jednak zwrócić uwagę na szczegóły. W polu nadawcy widnieje adres [email protected] oraz exith@profipoczta[.]pl. Nie należą one do banku PKO BP.
W samej treści wiadomości imitującej konieczność ostatecznego potwierdzenia dokonanej transakcji znajduje się link. Kliknięcie w odnośnik przenosi do strony, gdzie znajduje się złośliwe oprogramowanie. Po zainstalowaniu go na urządzeniu oszuści mogą w bardzo łatwy sposób uzyskać nie tylko dane osobowe ofiary, ale również jego dane do logowania do bankowości elektronicznej. Skutkiem może być utrata wszystkich pieniędzy, a także dokonanie przez cyberprzestępców operacji finansowych takich jak wzięcie pożyczki, kredytu, włączenie płatnych subskrypcji czy innych zobowiązań finansowych.
PKO BP nieustannie apeluje do klientów
Najnowszy komunikat PKO BP dotyczący działań cyberprzestępców nie jest nowością. Bank regularnie publikuje ważne komunikaty, obnażając nowe oszustwa i nieprawdziwe informacje trafiające do Polaków. Do informacji bardzo często dołączone są zdjęcia tego, jak dokładnie wygląda fałszywa wiadomość.
Co więcej, PKO BP nieustannie prowadzi kampanie edukacyjne dotyczące bezpieczeństwa bankowości elektronicznej, gdzie podkreśla, iż bezpieczeństwo finansów klientów zależy także od ich samodzielnych działań. "Jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój, daj nam znać" - apeluje PKO BP.
Agata Jaroszewska