Wedel notuje wzrost wyników sprzedażowych na poziomie ok. 5% pod względem wolumenu i zakłada utrzymanie obecnego tempa wzrostu, a jednocześnie umacnianie pozycji marki na rynku krajowym i w eksporcie, poinformował ISBnews dyrektor zarządzający Maciej Herman.
„Mimo, iż cała kategoria czekolady w Polsce odnotowuje spadki, nasze wyniki sprzedaży są wzrostowe – na poziomie około 5% pod względem wolumenu” – powiedział Herman w wywiadzie dla ISBnews.
„Zakładamy utrzymanie tej sytuacji, dzięki połączeniu silnej i różnorodnej oferty produktowej, nowych wariantów smakowych, sezonowych edycji i aktywności marketingowych skierowanych zarówno do lojalnych konsumentów, jak i nowych odbiorców. Wszystko to sprawia, iż jesteśmy w stanie nie tylko utrzymać obecne tempo wzrostu, ale też umacniać pozycję marki na rynku krajowym i w eksporcie” – dodał.
Wedel w 2023 r. po raz pierwszy w historii przekroczył 1 mld zł przychodów wobec ok. 900 mln zł w 2022 r., zaś w 2024 r. sygnalizował osiągnięcie rekordowych 1,2 mld zł przychodów ze sprzedaży.
Wedel, należący do japońskiej Grupy Lotte, to jeden z trzech największych producentów słodyczy czekoladowych w Polsce. Wraz z firmą Mondelez oraz Ferrero posiadają łącznie około 45% polskiego rynku słodyczy czekoladowych.
Źródło: ISBnews