Warszawa, 16.09.2025 (ISBnews) – Wedel pracuje nad strategią długoterminowego rozwoju, która uwzględni m.in. wchodzenie w nowe kategorie produktowe i rynki, a także różne scenariusze inwestycji poza Warszawą – w Polsce lub za granicą, poinformował ISBnews dyrektor zarządzający firmy Maciej Herman.
Wedel ma zapewnione pokrycie potrzeb produkcyjnych do ok. 2028 r., a scenariusze nowych lokalizacji w Polsce lub strategiczne inwestycje zagraniczne rozważane są z braku możliwości dalszej rozbudowy fabryki w Warszawie.
“Pracujemy intensywnie nad strategią długoterminowego rozwoju naszej firmy. Zależy nam zarówno na kontynuacji dotychczasowych działań, rozwoju oferty produktowej, jak i zwiększaniu skali biznesu poprzez wchodzenie w nowe kategorie i rynki oraz zachowaniu elastyczności wobec zmieniających się potrzeb konsumentów. Warszawa i Kamionek od zawsze stanowią serce naszej działalności. Priorytetem pozostaje rozwój i optymalizacja istniejącej fabryki – zarówno poprzez modernizację i zwiększanie efektywności procesów produkcyjnych, jak i przestrzeń edukacyjno-rozrywkową w muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel” – powiedział Herman w wywiadzie dla ISBnews.
“Równolegle rozważamy też scenariusze rozwoju poza Warszawą, które mogą obejmować nowe lokalizacje w Polsce lub strategiczne inwestycje zagraniczne. Każda decyzja będzie ściśle powiązana z długoterminową strategią wzrostu i dywersyfikacji” – dodał.
Dyrektor zarządzający zaznaczył, iż Wedel już realizuje wiele współprac wychodzących poza kategorię czekoladową i jest to jeden z ciekawych oraz perspektywicznych kierunków rozwoju.
“Realizujemy już wiele współprac wychodzących poza kategorię czekoladową – i to jest dla nas jeden z ciekawych oraz perspektywicznych kierunków rozwoju. Przykłady takich działań to m.in. kolekcja bielizny inspirowanej czekoladą stworzona wspólnie z firmą Gatta, współprace z Tymbarkiem czy markami kosmetycznymi (tj. OnlyBio). Tego typu inicjatywy pokazują, iż doświadczenie Wedla może funkcjonować nie tylko w kategorii słodyczy, ale także w segmentach lifestyle’owych i produktach komplementarnych” – powiedział dyrektor.
Powiedział, iż w obszarze inwestycji Wedel stawia na kierunki wspierające innowacyjność i rozwój organizacji.
“Wśród naszych inwestycji są laboratoria badawcze i opakowaniowe, wyposażone w nowe technologie, a działania badawczo-rozwojowe mają na celu wspierać wprowadzanie sezonowych wariantów produktów oraz nowych konceptów konsumenckich. Proces doskonalenia wpisany jest na stałe w nasze działania i na nich właśnie opieramy naszą wizję rozwoju, łącząc ją ze zwiększaniem skali biznesu. Chcemy także, aby nasze inwestycje wpisywały się w strategię zrównoważonego rozwoju firmy m.in. poprawę efektywności energetycznej, ograniczanie wpływu na środowisko i utrzymywanie wysokiej jakości naszej oferty” – stwierdził Herman.
“Szczegóły dotyczące naszych planów ujawnimy w miarę finalizacji projektów, a pełen kontekst rynkowy przedstawimy w corocznym raporcie pt. ‘Światowy i polski rynek słodyczy czekoladowych 2025’, którego premierę planujemy na październik” – dodał.
Przypomniał też, iż w ostatnich paru latach Wedel zrealizował największą od niemal 100 lat inwestycję rozbudowy fabryki w Warszawie, w ramach której na terenie zakładu w Warszawie powstały dwa nowe budynki.
Wedel, należący do japońskiej Grupy Lotte, to jeden z trzech największych producentów słodyczy czekoladowych w Polsce. Wraz z firmą Mondelez oraz Ferrero posiadają łącznie około 45% polskiego rynku słodyczy czekoladowych.
Barbara Woźniak
(ISBnews)