Węgrzy ruszają na zakupy w Polsce. Na celowniku 8 obiektów handlowych

1 dzień temu

8 obiektów handlowych zlokalizowanych w 5 województwach – węgierska spółka Shopper Park Plus rusza na zakupy w Polsce. Całkowita powierzchnia tego portfela wynosi 210 tys. mkw. GLA, cena – ok. 195 mln euro.

W komunikacie opublikowanym przez Shopper Park Plus nie podano, o jakie dokładnie obiekty chodzi. Wiadomo, iż aktywa zlokalizowane są w miastach średniej wielkości, liczących średnio około 174 000 mieszkańców, co zapewnia silne i stabilne obszary oddziaływania. Ich dominującym najemcą jest operator spożywczy, odpowiadający za ok. 70 proc. powierzchni najmu brutto.

Potencjał do dalszego wzrostu

Główny najemca planuje zmniejszyć swoje hipermarkety o około 18 tys. mkw., co stwarza dalszy potencjał do generowania dodatkowych przychodów z najmu. Główny najemca spożywczy pozostanie w obiektach i podpisze nową 15-letnią umowę najmu typu triple-net, z możliwością trzech dodatkowych przedłużeń po pięć lat. Zapewni to stabilne, długoterminowe przepływy pieniężne. Nabycie obejmuje również rozległe, niezagospodarowane grunty przylegające do nieruchomości.

Portfel obejmuje osiem strategicznie zlokalizowanych nieruchomości handlowych w całej Polsce, położonych w miastach regionalnych i silnych ekonomicznie strefach miejskich. Nieruchomości te korzystają z widoczności przy drogach, bezpośredniej bliskości do istniejących centrów handlowych oraz doskonałej dostępności poprzez drogi krajowe, ekspresowe i autostrady, zapewniając silny zasięg oddziaływania. Lokalizacje łączą solidną łączność transportową – w tym połączenia komunikacji publicznej i dużą liczbę miejsc parkingowych na miejscu – z położeniem zarówno w gęsto zaludnionych obszarach mieszkalnych, jak i prężnie rozwijających się korytarzach handlowych. Ta dywersyfikacja geograficzna w kluczowych regionach Polski wzmacnia odporność dochodów i zapewnia kredytodawcom bezpieczeństwo poprzez szeroką, stabilną bazę popytu.

Strategia Shopper Park Plus

Nabycie to jest zgodne ze strategią SPP, której celem jest stanie się wiodącym właścicielem i operatorem parków handlowych z sieciami spożywczymi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka posiada w tej chwili około 22 nieruchomości handlowych w trzech krajach: około 14 w Węgrzech, 4 w Czechach i 4 na Słowacji. Łączna powierzchnia najmu brutto (GLA) wynosi około 398 000 mkw. lub więcej, obsługując ponad 600 najemców.

Idź do oryginalnego materiału