Nawiązanie przez Unimot pilotażowej współpracy z siecią Żabka na czterech stacjach Avia nie oznacza, iż docelowo ta marka na pewno zastąpi sklepy Spar, które funkcjonują dziś na 50 ze 140 stacji Avia, poinformowało ISBnews biuro prasowe Unimotu.
„Rozważamy rozwój obu formatów, dostosowując je do profilu poszczególnych lokalizacji oraz preferencji klientów. Spar pozostaje jednym z naszych partnerów, jednak w związku ze zmianą właściciela i trwającą transformacją organizacyjną tej sieci, podchodzimy do dalszej współpracy z większą ostrożnością. Wprowadzenie Żabki nie wyklucza obecności Spar na wybranych stacjach – w tej chwili traktujemy oba formaty jako komplementarne, wspierające dywersyfikację oferty convenience i optymalizację modelu biznesowego. Decyzje dotyczące docelowego formatu będziemy podejmować na podstawie wyników pilotażu” – podało biuro prasowe Unimotu w odpowiedzi na pytania ISBnews.
Jak podkreślono, zarówno Żabka, jak i Unimot są zainteresowane skalowaniem konceptu, jednak ostateczne decyzje będą uzależnione od wyników sprzedażowych i operacyjnych osiągniętych w ramach pilotażu.
„Obecnie na 50 stacjach Avia działa także format we współpracy ze Spar, który pozostaje istotnym elementem naszej oferty. Ewentualne rozszerzenie współpracy z Żabką będzie rozważane w oparciu o wyniki pilotażu oraz specyfikę poszczególnych lokalizacji” – czytamy dalej.
Wczoraj Unimot oraz Żabka Polska poinformowały, iż nawiązały współpracę, której efektem będzie uruchomienie czterech sklepów Żabka na stacjach własnych Avia należących do Grupy Unimot: pod koniec sierpnia na dwóch stacjach w Poznaniu, a we wrześniu w Bełchatowie i Zakopanem.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Spółka miała 14,1 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2024 r.
Źródło: ISBnews