Wendy’s szykuje się do wejścia do Polski. Docelowo mogą powstać setki lokali tej amerykańskiej marki

1 miesiąc temu

Wendy’s to wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych sieć restauracji szybkiej obsługi specjalizująca się w hamburgerach. Globalnie prowadzi ponad 7 tys. restauracji w ponad 30 krajach. Docelowo w Polsce powstać mają choćby setki lokali tej marki.

Obecnie firma aktywnie poszukuje masterfranczyzobiorcy, który będzie odpowiedzialny za rozwój sieci m.in. w Polsce i Czechach.

“Kandydaci powinni wykazać się bogatym doświadczeniem operacyjnym i znajomością lokalnego rynku. Potencjał finansowy partnera powinien obejmować otwarcie co najmniej 20-30 punktów w kilka lat” – informuje Arkadiusz Słodkowski, Przewodniczący Rady Nadzorczej w PROFIT system, która jest przedstawicielem Wendy’s w Polsce.

Wendy’s chce podbić Europę

Amerykański gigant próbuje umocnić swoją pozycję na europejskim rynku. W 2021 roku Wendy’s ponownie weszła do Wielkiej Brytanii, tworząc bazę do przyszłej ekspansji w Europie. Sieć zainwestowała znaczne środki m.in. w sprawny łańcuch dostaw, regionalne zespoły operacyjne oraz współpracę z najlepszymi agencjami marketingowymi i kreatywnymi. Ostatnio Wendy’s podpisała dwie nowe umowy z franczyzobiorcami w Irlandii i Rumunii. Pierwsze restauracje na rynku irlandzkim i rumuńskim mają powstać w 2025 roku.

Plany ekspansji w Polsce

Kolejnymi rynkami na celowniku są Polska i Czechy. Kiedy pojawi się pierwszy lokal Wendy’s nad Wisłą i ile powstanie ich docelowo?

– Jak tylko znajdziemy odpowiednich franczyzobiorców. zwykle od podpisania umowy do otwarcia nowego rynku mija od 12 do 18 miesięcy. Ostatecznie o zasięgu naszej marki zadecyduje liczba franczyzobiorców. Wierzymy jednak, iż istnieje ogromny potencjał, aby z czasem otworzyć setki restauracji w całej Polsce – powiedział w rozmowie z redakcją Business Insider Polska Michael Clarke, dyrektor Wendy’s na Europę.

Idź do oryginalnego materiału