Wieliczka. 13 chętnych na budowę węzła drogowego

tunele.inzynieria.com 6 dni temu

Najniższa oferowana cena to 53,1 mln zł, a najwyższa 80,4 mln zł. Głównym kryterium przetargu jest cena (60%). Przedłużenie gwarancji na ekrany akustyczne, instalacje zasilające czy obiekty mostowe to 40%.

Zestawienie złożonych ofert:

  • konsorcjum firm TERS (lider) i Instbud – 53,10 mln zł,
  • Primost Południe – 58,98 mln zł,
  • konsorcjum firm: ZUE (lider), Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego Energopol – 61,95 mln zł,
  • Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie – 68,75 mln zł,
  • Swietelsky Rail Polska – 70,96 mln zł,
  • Mota-Engil Central Europe – 72,91 mln zł,
  • Budimex – 73,32 mln zł,
  • Mosty Łódź – 73,47 mln zł,
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 75,14 mln zł,
  • konsorcjum firm Warbud (lider), Eurovia Polska – 75,19 mln zł,
  • Nowak-Mosty – 75,29 mln zł,
  • Strabag Infrastruktura Południe – 78,41 mln zł,
  • Porr – 80,4 mln zł.

Węzeł znajdzie się w miejscu skrzyżowania DK94 (ul. Krakowska) z ul. Krakowską Boczną, łącznikiem z rondem Wieliczan. Aktualnie znajduje się tam sygnalizacja świetlna, która ogranicza przepustowość i powoduje korki, szczególnie w godzinach szczytu.

Obiekt ma udrożnić ruch na DK94 i wjazd do Wieliczki. Kierowcy, jadąc z Wieliczki w kierunku Krakowa i Bochni bezpiecznie włączą się do ruchu. Ul. Krakowską przejeżdża prawie 22 tys. pojazdów na dobę. Zniknie sygnalizacja.

GDDKiA inwestycję realizuje w ramach porozumienia z gminą Wieliczka i powiatem wielickim. Samorząd odpowiadał za dokumentację projektową, pozyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zdobycie zezwolenia na realizację inwestycji czy wykup gruntów. Dyrekcja zajmie się realizacją zadania i sfinansuje większość kosztów budowy.

Przeczytaj także: Małopolska. Przetarg na projekt ważnej drogi krajowej

Idź do oryginalnego materiału