Wielka fuzja na rynku słodyczy. Popularna polska marka łączy się z europejskim gigantem

15 godzin temu
Z pewnością słyszeliście o Grześkach, Goplanie czy oranżadzie Hellena. Ich producent, czyli polska firma rodzinna Colian łączy się z niemieckim konkurentem Gubor Schokoladen. Obie firmy wspólnie mają stworzyć potęgę na rynkach międzynarodowych. Co oznacza ta fuzja? Obie firmy mają łącznie produkować 85 tysięcy ton słodyczy rocznie.


Colian to polska firma rodzinna, która ma w swoim portfolio takie marki jak Grześki, Goplana, Jeżyki, Śliwka Nałęczowska, Jutrzenka, Familijne, ale nie tylko. Jak czytamy w serwisie dlahandlu.pl, chodzi też o oranżadę Hellena i przyprawy Appetita.

Colian ma 5 zakładów produkcyjnych w Polsce, a swoje wyroby eksportuje do ponad 70 krajów. Zatrudnia 2500 tys. pracowników.

Colian łączy się z Gubor / Schokoladen


Z kolei Gubor / Schokoladen z siedzibą w Dettingen/Teck to czołowa firma europejska na rynku słodkości. W swojej ofercie ma figurki czekoladowe – takie jak Mikołaje i Zające Wielkanocne. Chodzi też o czekolady, zarówno te nadziewane, jak i pełne, a także drażetki, pomady i galaretki.

W jej portfolio są takie marki jak Riegelein, Friedel, Gubor, Eichetti czy Sun Rice. Posiada też marki własne. Eksportuje słodycze do 50 państw na świecie. Ma pięć zakładów produkcyjnych w Niemczech i – co interesujące – jeden w Polsce. Jak podaje dlahandlu.pl, zatrudnia 1700 pracowników.

– Łącząc dwie silne firmy zbudowane na solidnych fundamentach, tworzymy ciekawą i zróżnicowaną ofertę dostępną z jednego źródła. Wraz z postępującą globalizacją handlu i przemysłu, coraz ważniejsza staje się skala działalności – wielkość produkcji oraz innowacje. Dzięki nowej strukturze jesteśmy idealnie przygotowani do sprostania obecnym wyzwaniom – przekazał Claus Cersovsky, Prezes Gubor Schokoladen.

– Fuzja z Gubor Schokoladen jest zgodna ze strategią globalnego rozwoju Grupy Colian i tworzy doskonałe zaplecze do intensyfikacji działań obu firm na rynkach lokalnych i szeroko poza nimi – dodał Jan Kolański, prezes grupy Colian.

– Połączenie zaawansowanych procesów pozwoli jeszcze lepiej odpowiadać na zwiększające się potrzeby naszych klientów, dla których zróżnicowana i wysokiej jakości oferta stanowi podstawę efektywnej współpracy. Znane marki Colian, m.in. Goplana, Grześki czy Jeżyki, w połączeniu z szerokim okazjonalnym portfolio Gubor Schokoladen, tworzą kompleksową propozycję idealnie wpisującą się w oczekiwania rynku – powiedział Jan Kolański.

Idź do oryginalnego materiału