Media społecznościowe obiegła fala filmików kilkunastometrowego spławika AGUARD®, który unosi się na Wiśle. Sztucznie wygenerowany obraz to część akcji #WPŁYWOWI, która tworzy społeczną sieć monitoringu jezior i rzek.
Zaplanowane działanie marketingowe
Okazuje się, iż budzący w tej chwili duże zainteresowanie spławik AGUARD® to element ściśle zaplanowanej marketingowej strategii. Pracownicy Banku BNP Paribas otrzymali specjalnie przygotowany materiał przedstawiający wyżej wymieniony obiekt. Ten gwałtownie stał się przedmiotem publicznego zainteresowania. w tej chwili w sieci można napotkać filmiki przedstawiające spławik unoszący się na Wiśle. W rzeczywistości tak duża konstrukcja nie istnieje naprawdę. Została wygenerowana dzięki AI, by zainteresować społeczeństwo rzeczywistym działaniem spławika AGUARD®.
Monitoring jezior i rzek
W rzeczywistości sam tego typu spławik posiada normalne rozmiary. Jego rola jest jednak większa niż klasycznego urządzenia. dzięki AGUARD® można zmierzyć poziom zasolenia wody. Wyniki są umieszczane w specjalnej, darmowej aplikacji, która tworzy mapę stanu czystości wód w Polsce. Ta dostępna jest dla wszystkich. Dzięki niej można sprawdzić jakość zbiornika, w którym zamierza się pływać, czy wędkować.
„Tworząc kampanie Fake OOH, z wygenerowanym komputerowo ogromnym spławikiem, chcieliśmy wykorzystać najnowsze technologie, by zwrócić uwagę użytkowników mediów społecznościowych na istotny problem, jakim jest stan polskich wód. Poruszenie w mediach wywołał ogromny spławik, ale tak naprawdę to te małe są najważniejsze. Zgodnie z zasadami citizen science, im więcej osób weźmie udział w akcji #WPŁYWOWI, tym pełniejszy obraz czystości jezior i rzek w kraju uzyskamy. Dlatego też mamy nadzieję zachęcić jeszcze większą niż dotychczas liczbę osób do dołączenia do #WPŁYWOWYCH i korzystania ze spławików AGUARD®” – mówi Agnieszka Konarzewska, dyrektorka Departamentu Komunikacji Marketingowej w Banku BNP Paribas.
#WPŁYWOWI to akcja organizowana wspólnie z szeregiem podmiotów. Należą do nich Havas Creative Network, Publicis Worldwide Poland, Havas Media Network, Expert Float, e-Gminy.pl, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Polski Związek Wędkarski. Wsparcia medialnego akcji udzielają NOIZZ.pl i Onet.
Źródło grafiki: Bank BNP Paribas/Facebook