Kellogg zatrudnia 14 tys. pracowników w 22 zakładach. Produkuje popularne płatki śniadaniowe, takie jak Raisin Bran, Corn Flakes i Apple Jacks.
Analitycy w USA cytowani przez CNN komentują, iż w czwartek w handlu przedsesyjnym akcje Kellogg (KLG) wzrosły o 30 proc. Powtarzana jest informacja o gotowości Ferrero do rozwijania marki Kellogg.
Jednak CNN zwraca uwagę, iż sprzedaż następuje w niestabilnym okresie dla branży przekąsek, ponieważ zmieniają się preferencje konsumentów: kupujący wstrzymują się z zakupami w odpowiedzi na wyższe ceny, a także przechodzą na marki własne. Reklama
Media przypominają, iż prezes WK Kellogg, Gary Pilnick, spotkał się w zeszłym roku z krytyką po tym, jak zasugerował klientom, aby w obliczu gwałtownie wzrastających cen żywności jedli płatki śniadaniowe... na kolację.
Ten sam Gary Pilnick stwierdził teraz, iż transakcja z Ferrero zapewni Kellogg "większe zasoby i większą elastyczność w rozwoju naszych kultowych marek na tym konkurencyjnym i dynamicznym rynku" oraz iż firmy "zbadają również możliwości wykraczające poza płatki śniadaniowe".
Ferrero przejmuje kultowe, znane na świecie marki
CNN podkreśla, iż WK Kellogg to jak dotąd największe przejęcie Ferrero, z kapitalizacją rynkową wynoszącą około 1,5 miliarda dolarów i portfolio znanych marek płatków śniadaniowych, takich jak Raisin Bran, Corn Flakes i Apple Jacks. W ostatnich latach Ferrero przejęło również amerykański oddział Nestlé i lody Blue Bunny.Ferrero produkuje też znane na całym świecie słodkości, w tym batony Baby Ruth, czekoladki Kinder, ciasteczka Keebler i Famous Amos, a także czekoladki Ferrero Rocher.
***