Warszawa, 11.04.2025 (ISBnews) – Cel Grupy Wittchen na bieżący rok do powrót do wzrostu sprzedaży i zysków, zadeklarował prezes Jędrzej Wittchen.
“Pozostajemy wysoko rentowną firmą, utrzymujemy marżę brutto na poziomie powyżej 60%, niemniej jednak ubiegłoroczne rezultaty były istotnie poniżej naszych ambicji. Nasz cel na 2025 rok jest jasny: powrót na ścieżkę wzrostów. Biorąc pod uwagę naszą bazę kosztową i dźwignię operacyjną, każdy wzrost sprzedaży powinien przekładać się także na wzrost zysków. Do tego zmierzamy” – powiedział Wittchen, cytowany w komunikacie.
W 2024 r. skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej spadł o 44,1% r/r do 34,2 mln zł, zysk EBITDA – o 21,9% r/r do 82,8 mln zł, a zysk EBIT – o 33,5% r/r do 51,7 mln zł, przy spadku przychodów o 2,8% r/r do 454,2 mln zł. Marża brutto na sprzedaży spadła o 1,7 pkt proc. r/r do 61,8%.
Działania podejmowane przez Grupę Wittchen obejmują m.in. poszerzenie portfolio produktów, w tym wzmocnienie oferty ubrań i akcesoriów. W wybranych galeriach handlowych, które w ocenie Zarządu mają istotny potencjał, Grupa rozpoczęła modernizację sklepów, dzięki czemu zyskują one m. in. przymierzalnię oraz bardziej nowoczesny wygląd, a w niektórych powiększana jest również powierzchnia sprzedaży, wymieniono w informacji.
“Poprawiamy też zasady współpracy z czołowymi platformami marketplace. Zamierzamy oferować na nich szerszą gamę produktów, by zwiększać sprzedaż. Jednocześnie optymalizujemy koszty związane z obsługą zamówień, wysyłek dokonujemy bezpośrednio z naszego magazynu. Z niektórymi platformami kończymy współpracę, koncentrując się na tych najbardziej perspektywicznych. W celu wsparcia sprzedaży w kanale e-commerce, w większym stopniu będziemy polegać też na własnym, w tej chwili wzmacnianym zespole ekspertów ds. marketingu i sprzedaży internetowej” – wskazał prezes.
Wittchen podkreślił też, iż aktualne pozostają plany dotyczące rozbudowy centrum logistycznego w Palmirach koło Warszawy.
“Spółka kompletuje dokumentację projektową i uzyskiwanie niezbędnych zgód, które umożliwią rozpoczęcie tej inwestycji. Dotyczyć ona będzie budowy trzeciej hali magazynowej, a także dalszej automatyzacji obsługi przesyłek. Docelowo znacząco poprawi to wydajność centrum oraz pozwoli obniżyć koszty związane z obsługą i magazynowaniem przesyłek, które to usługi są w tej chwili częściowo realizowane przez podmioty zewnętrzne” – czytamy w komunikacie.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 454 mln zł w 2024 r.
(ISBnews)