Wittchen chce zdynamizować wzrost przychodów w kolejnych okresach

7 godzin temu

Warszawa, 23.05.2025 (ISBnews) – Grupa Wittchen podejmuje wszelkie działania w celu utrzymania marży brutto powyżej 60%, dużego zwiększenia przychodów ze sprzedaży i osiągania lepszych poziomów zyskowności w kolejnych okresach, powiedział menadżer ds finansów, IR i rozwoju Dariusz Kormański. Grupa m.in. poszerza asortyment i optymalizuje koszty.

W I kw. br. przychody wzrosły o 0,8% r/r do 93,8 mln zł, marża EIBT spadła o 3,2 pkt proc. do 4,2%, a marża brutto na sprzedaży wyniosła 62%, tj. o 1,8 pkt proc. mniej niż przed rokiem. Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 4,22 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 4,87 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 3,95 mln zł wobec 6,89 mln zł zysku rok wcześniej. Wolumen sprzedanych produktów wzrósł przy tym o 10% r/r.

“Życzylibyśmy sobie, żeby wyniki były jeszcze lepsze, ale mimo, iż sprzedajemy wyższe wolumeny, to ceny nie miały przestrzeni, żeby zwiększać przychody. Ciągle czujemy presję ze strony konkurencji, szczególnie ze strony platform chińskich co jest wyzwaniem dla biznesów zarówno w Europie jak i na świecie. Konsumpcja też tylko umiarkowanie rosła, ale widzimy stopniową poprawę nastrojów konsumenckich. Spółka podejmuje różne działania, żeby przychody zdynamizować i zwiększać w kolejnych okresach […]. Naszym celem jest powrót na ścieżkę wzrostów i chcielibyśmy, by te wzrosty były duże” – powiedział Kormański podczas wideokonferencji.

“Optymalizujemy wykorzystanie salonów zagranicznych otwartych w II kw. ub.r., konsekwentnie działamy, żeby zrealizować inwestycję w Palmirach, co pozwoli w dłuższym terminie na optymalizację i zmniejszenie kosztów, poszerzamy ofertę produktowa, wzmacniamy nasze portfolio. Prowadzimy audyt wewnętrzny z zakresu online i offline i pierwsze informacje mówią o tym, iż są możliwe działania, które mogą nam pomóc w zwiększeniu sprzedaży. Zidentyfikowaliśmy oszczędności na ten rok […] Liczymy na to, iż wszystkie działania, mimo presji konkurencji i chińskich platform będą procentować i robimy wszystko, aby optymalizować koszty, a inwestycja w Palmirach jest tego przykładem. Jesteśmy dobrej myśli, zakaszamy rękawy i będziemy dalej pracować usilnie nad naszym biznesem” – dodał.

Zaznaczył też, iż Grupa pozostanie na ścieżce utrzymywania marży brutto na sprzedaży powyżej 60%, która w I kw. wyniosła 62% (63,8% rok wcześniej), a 61,5% w IV kw. ub.r.

Grupa na razie nie jest nastawiona na zwiększenie liczby sklepów ani w Polsce ani za granicą, choć nie wyklucza takiego ruchu gdyby nadarzyły się okazje.

“Uważamy, iż na razie pod względem liczby sklepów za granicą to wystarczy. w tej chwili obserwujemy potencjał otwartych sklepów i monitorujemy wyniki sklepów w Polsce i za granicą. jeżeli chodzi o sklepy online, to na razie nie będziemy rozwijać tej sieci” – powiedział Kormański.

“Jeśli chodzi o sklepy w Polsce to nastawiamy się na zwiększenie metrażu, rozwój oferty i optymalizację kosztów. Nie mówimy nie, co do nowych otwarć, ale skupiamy się na remontach. jeżeli chodzi o zagranicę, to skupiamy się na obserwacji rynku, na alokacji towaru i wzmocnieniu brandu, ale też nie mówimy nie, co do nowych otwarć. Jednak na ten moment najważniejsze to remonty, zwiększenie powierzchni, inwestycja w brand i wzmacnianie oferty na metrażu jaki teraz mamy” – uzupełniła dyrektor zarządzająca ds zakupów i sprzedaży Katarzyna Rosiek.

Grupa Wittchen zakończyła I kw. 2025 r. z 42 e-sklepami (8 własnych e-sklepów, 34 marketplaców) oraz 114 salonami (+1 r/r). Powierzchnia sprzedaży zwiększyła się do 10 486 m2 (+737 m2 kw/kw). W I kw. br sprzedaż internetowa, realizowana poprzez własne e-sklepy oraz platformy marketplace, wygenerowała 53,1 mln zł przychodów (+6% r/r) i odpowiadała za 57% łącznej sprzedaży.

W 2024 r. skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej spadł o 44,1% r/r do 34,2 mln zł, zysk EBITDA – o 21,9% r/r do 82,8 mln zł, a zysk EBIT – o 33,5% r/r do 51,7 mln zł, przy spadku przychodów o 2,8% r/r do 454,2 mln zł. Marża brutto na sprzedaży spadła o 1,7 pkt proc. r/r do 61,8%.

Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 454 mln zł w 2024 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału