Wittchen miał 11,8 mln zł zysku netto, 24,4 mln zł zysku EBITDA w II kw. 2024 r.

1 tydzień temu

Warszawa, 13.09.2024 (ISBnews) – Grupa Wittchen zwiększyła zysk operacyjny do 16,5 mln zł (+4,8% r/r), a wynik EBITDA do 24,4 mln zł (+6,7% r/r) w II kw. 2024 r. Zysk netto wyniósł 11,8 mln zł wobec 13,2 mln zł przed rokiem, kiedy to istotny pozytywny wpływ na tę pozycję miały przychody finansowe, głównie z tytułu różnic kursowych, podała spółka.

Wittchen odnotował 16,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2024 r. wobec 23,24 mln zł zysku rok wcześniej, podano w raporcie.

Zysk operacyjny we I półr. br. wyniósł 23,42 mln zł wobec 28,24 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 38,6 mln zł wobec 42,4 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 205,78 mln zł w I poł. 2024 r. wobec 206,74 mln zł rok wcześniej.

“Konsumenci wciąż są bardzo ostrożni, o ile chodzi o wydatki, co potwierdzają raportowane przez GUS niskie odczyty dotyczące sprzedaży detalicznej w kategorii: tekstylia, odzież i obuwie. Obserwujemy również wyraźne schłodzenie koniunktury w Niemczech, które są dla nas jednym z kluczowych rynków zagranicznych. W takim otoczeniu w drugim kwartale osiągnęliśmy niewielki wzrost sprzedaży i liczymy, iż zdołamy trwale odwrócić negatywną tendencję z dwóch poprzednich kwartałów. Dążymy do zwiększania sprzedaży we wszystkich kanałach i jednocześnie uważnie kontrolujemy koszty. Notujemy rosnący udział przychodów ze sprzedaży w naszej sieci stacjonarnej. Klienci odwiedzający nasze salony, doświadczający wysokiej jakości produktów i obsługi, w mniejszym stopniu są wrażliwi na cenę, która w przypadku zakupów online często przesądza o zakupie” – powiedział prezes Wittchen Jędrzej Wittchen, cytowany w komunikacie.

“W pierwszym półroczu kontynuowaliśmy inwestycje w rozwój sprzedaży za granicą, zarówno online, jak i w sieci stacjonarnej. Uruchomiliśmy salony w Niemczech, Austrii i Rumunii. Rumuński rynek jest obiecujący, bo przeciętny dochód rozporządzalny konsumentów rośnie i wykazują oni większą skłonność do zakupów. Jeszcze w tym roku planujemy otworzyć w Bukareszcie trzeci salon marki Wittchen” – dodał.

Zdecydowaną większość przychodów Grupy Wittchen (ok. 83%) stanowi sprzedaż krajowa, która w drugim kwartale br. zwiększyła się o ponad 6% r/r do ponad 93 mln zł, głównie dzięki wzrostowi w segmencie klientów biznesowych. Wzrost ten z nawiązką skompensował niższą sprzedaż na rynkach zagranicznych, na co wpłynęło pogorszenie koniunktury w Niemczech oraz umocnienie się złotego wobec euro (negatywny wpływ na poziom sprzedaży wyrażonej w polskiej walucie), podano.

W II kw. Grupa Wittchen utrzymała wysoki poziom marży brutto na sprzedaży, która wyniosła 62,1%, co oznacza nieznaczny spadek r/r. Jest on odzwierciedleniem silnej presji na ceny, szczególnie w kategorii bagaż, będącej od kilku lat najistotniejszą kategorią produktów oferowanych przez Grupę, wskazano.

Grupa chce także uruchomić własny e-sklep w Słowacji. Na II kw. produkty marki Wittchen były oferowane w 24 krajach Europy, za pośrednictwem 7 własnych e-sklepów oraz 46 platform marketplace, wskazano w komunikacie.

“Stale rosnące znaczenie kanału e-commerce i konieczność zwiększania efektywności w tym obszarze sprawiły, iż Grupa Wittchen zmodernizuje i rozbuduje własne centrum logistyczne w Palmirach koło Warszawy. Obecne dwie hale magazynowe zostaną uzupełnione o trzeci budynek, zaś wyposażenie hali nr 1 zostanie w dużym stopniu zautomatyzowane. Na przełomie 2024 i 2025 r. planowne jest zakończenie prac projektowych i przygotowawczych. Z uwagi na planowaną budowę węzła drogowego w Palmirach w ramach trasy S7, w bezpośrednim sąsiedztwie siedziby spółki, musiała ona dostosować do tych planów harmonogram swojej inwestycji. Rozpoczęcie budowy hali magazynowej zaplanowane jest w tej chwili na 2025 rok” – czytamy dalej w materiale.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2024 r. wyniósł 19,88 mln zł wobec 23,61 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 467,3 mln zł w 2023 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału