Wittchen odnotował 8,94 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 8,72 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 13,14 mln zł wobec 11,54 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 21,3 mln zł wobec 19,3 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 119,77 mln zł w III kw. 2025 r. wobec 115,28 mln zł rok wcześniej.
„Do wzrostu przychodów w trzecim kwartale tego roku najbardziej przyczyniła się sprzedaż zagraniczna, która sięgnęła 26,1 mln zł (+12% r/r), podczas gdy sprzedaż na rynku krajowym wyniosła 93,6 mln zł (+2% r/r). Jednocześnie, systematycznie rośnie udział kanału e-commerce w przychodach – w minionym kwartale sprzedaż online odpowiadała za 54% łącznej sprzedaży (wobec 47% w analogicznym okresie 2024 roku)” – czytamy w komunikacie.
Marża brutto na sprzedaży osiągnięta przez Grupę Wittchen w III kw. tego roku wyniosła 62,4% wobec 60,1% przed rokiem, podano.
„Trzeci kwartał tego roku pozwolił na odwrócenie tendencji spadkowych obserwowanych w poprzednich okresach, zarówno pod względem sprzedaży, jak i rentowności operacyjnej. Przed nami jednak wciąż dużo pracy, aby poprawa wyników finansowych Grupy Wittchen przekształciła się w trwały trend” – powiedział dyrektor finansowy (CFO) Marcin Szyguła, cytowany w komunikacie.
„Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami stopniowo zmieniamy nasz mix produktowy. w tej chwili główną kategorię stanowią walizki, odpowiadające za około 50% sprzedaży. W tym segmencie panuje bardzo silna konkurencja cenowa, szczególnie ze strony azjatyckich platform handlowych. Chcemy skoncentrować się na grupach produktowych o wyższej marżowości i pracujemy m.in. nad wzmocnieniem linii wyrobów ze skóry. Jednocześnie musimy utrzymywać koszty w ryzach, dlatego m.in. optymalizujemy poziom zapasów” – dodał.
Wartość zapasów Grupy Wittchen na koniec III kw. br. wyniosła 129,1 mln zł i była o 8% niższa niż kwartał wcześniej, ale zarazem o 8% wyższa niż przed rokiem.
„Czwarty kwartał, szczególnie sezon przedświąteczny, to najważniejszy okres w naszej branży. Chcemy go dobrze wykorzystać, budując wynik, ale również dalej zmniejszać poziom zapasów. Celem jest polepszenie cash flow i zmniejszenie zobowiązań, a jednocześnie uwolnienie przestrzeni na nowe kolekcje. Równolegle realizowane są przygotowania do rozbudowy naszego centrum logistycznego w Palmirach. Zakończenie tej inwestycji planujemy w 2027 roku. Pozwoli to również obniżyć koszty logistyki. Szacujemy, iż inwestycja ta zwróci się w okresie około sześciu-siedmiu lat” – zapowiedział też dyrektor finansowy Grupy.
W I-III kw. 2025 r. spółka miała 18,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 25,39 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 325,69 mln zł w porównaniu z 321,06 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 50,6 mln zł wobec 57,9 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2025 r. wyniósł 25,43 mln zł wobec 30,08 mln zł zysku rok wcześniej.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 454 mln zł w 2024 r.
Źródło: ISBnews

4 tygodni temu






