W drugim kwartale 2025 roku Grupa Wittchen osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 113,4 mln zł. To oznacza wzrost o 0,5 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku – tak wynika z szacunkowych danych opublikowanych przez spółkę.
Sprzedaż do klientów detalicznych w drugim kwartale przekroczyła 97 mln zł, co przekłada się na wzrost o 1,8 proc. rok do roku. Natomiast przychody w segmencie B2B wyniosły 16,3 mln zł, to jest o 6,2 proc. mniej r/r. W całym pierwszym półroczu łączna sprzedaż wyniosła 207,1 mln zł i była wyższa o 0,7 proc. niż rok wcześniej.
Sytuacja rynkowa bez zmian
Podobnie jak w poprzednim kwartale, zmiana wyniku rok do roku w segmencie sprzedaży hurtowej odzwierciedla wdrożoną w 2025 roku modyfikację modelu współpracy z platformami typu marketplace. Obecnie część sprzedaży realizowanej za pośrednictwem jednej z wiodących platform dostarczana jest do klientów końcowych bezpośrednio przez Spółkę, co klasyfikowane jest jako sprzedaż detaliczna. Taki model dystrybucji – oparty na dostawach bezpośrednio z magazynów Grupy Wittchen – pozwala na uzyskiwanie wyższych marż i większą kontrolę nad ofertą produktową.
– Drugi kwartał nie przyniósł istotnych zmian w nastrojach konsumentów, co potwierdzają dane o sprzedaży detalicznej w Polsce i w innych krajach Europy. W niektórych krajach, tak jak inni wiodący detaliści, widzieliśmy ponadto efekt wyjątkowo niskich temperatur notowanych w maju. Generujemy rosnące wolumeny i obserwujemy wzrosty sprzedaży w niektórych kanałach, jednakże wartość sprzedaży w przeliczeniu na złote pozostaje na poziomach zbliżonych do ubiegłorocznych. Częściowo to efekt większej sprzedaży produktów o jednostkowej niższej wartości, a częściowo wynik umocnienia się złotego wobec innych walut regionu. Stale pracujemy nad poprawą na sprzedaży poprzez marketplace’y oraz przyglądamy się rentowności sprzedaży salonów zagranicznych – informuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.
Grupa Wittchen
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Wg stanu na koniec marca 2025 roku, Grupa Wittchen prowadziła sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 8 krajach (wliczając Polskę), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach. Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.