Właściciel marki Esotiq zaskoczył wynikami sprzedaży w kanałach online

3 dni temu

Grupa Esotiq & Henderson, zajmująca się produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych oraz kosmetycznych, w październiku 2025 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości około 23,9 mln zł. To oznacza wzrost o 7 proc. w porównaniu do przychodów uzyskanych w październiku 2024 roku. W tym okresie powierzchnia handlowa spółki zwiększyła się o 0,1 proc. i wyniosła 18 171 m kw..

Według informacji przekazanych przez spółkę Esotiq & Henderson – Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie 10 miesięcy 2025 r. wyniosły około 256,8 mln zł i były wyższe o ok 9 proc., w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.

Mniejsza sprzeda online i spadek marży

Natomiast przychody Esotiq & Henderson ze sprzedaży internetowej w październiku 2025 r. wyniosły ok. 4,4 mln zł, co oznacza spadek o 12 proc. rok do roku. W ujęciu narastającym skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej w okresie styczeń – październik 2025 r. wyniosły ok 75,2 mln zł i były wyższe o ok 40 proc., niż w porównywalnym okresie 2024 roku.

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Esotiq & Henderson w październiku 2025 wyniosła 64 proc.. Tym samym marża była niższa o 2 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w październiku roku poprzedniego. Skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie 10 miesięcy 2025 r. wyniosła około 67 proc. i według szacunków była niższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą we właściwym okresie roku ubiegłego.

Powierzchnia handlowa sieci sprzedaży marki Esotiq (salony własne, franczyzowe i partnerskie) w październiku roku 2025 r. wynosiła 18 171 m kw.. To wzrost o 0,1 proc. rok do roku.

Esotiq & Henderson specjalizuje się w projektowaniu i sprzedaży bielizny damskiej i męskiej. Spółka prowadzi sprzedaż poprzez sieć około 300 salonów stacjonarnych m.in. w Polsce, Serbii, Łotwie, Niemczech, Słowacji i Ukrainie, a także przez własne platformy e-commerce oraz zewnętrzne platformy marketplace.

Idź do oryginalnego materiału