Grupa Esotiq & Henderson, zajmująca się produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych oraz kosmetycznych, w październiku 2025 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości około 23,9 mln zł. To oznacza wzrost o 7 proc. w porównaniu do przychodów uzyskanych w październiku 2024 roku. W tym okresie powierzchnia handlowa spółki zwiększyła się o 0,1 proc. i wyniosła 18 171 m kw..
Według informacji przekazanych przez spółkę Esotiq & Henderson – Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie 10 miesięcy 2025 r. wyniosły około 256,8 mln zł i były wyższe o ok 9 proc., w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Mniejsza sprzeda online i spadek marży
Natomiast przychody Esotiq & Henderson ze sprzedaży internetowej w październiku 2025 r. wyniosły ok. 4,4 mln zł, co oznacza spadek o 12 proc. rok do roku. W ujęciu narastającym skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej w okresie styczeń – październik 2025 r. wyniosły ok 75,2 mln zł i były wyższe o ok 40 proc., niż w porównywalnym okresie 2024 roku.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Esotiq & Henderson w październiku 2025 wyniosła 64 proc.. Tym samym marża była niższa o 2 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w październiku roku poprzedniego. Skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie 10 miesięcy 2025 r. wyniosła około 67 proc. i według szacunków była niższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą we właściwym okresie roku ubiegłego.
Powierzchnia handlowa sieci sprzedaży marki Esotiq (salony własne, franczyzowe i partnerskie) w październiku roku 2025 r. wynosiła 18 171 m kw.. To wzrost o 0,1 proc. rok do roku.
Esotiq & Henderson specjalizuje się w projektowaniu i sprzedaży bielizny damskiej i męskiej. Spółka prowadzi sprzedaż poprzez sieć około 300 salonów stacjonarnych m.in. w Polsce, Serbii, Łotwie, Niemczech, Słowacji i Ukrainie, a także przez własne platformy e-commerce oraz zewnętrzne platformy marketplace.

3 dni temu




![[ANALIZA] CBRE: nowe oblicze ulic handlowych – więcej gastronomii i miejsc spotkań](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/11/ulica-handlowa.jpg)
![Wzrost cen w sklepach zwalnia, ale wciąż wyprzedza inflację ogólną [ANALIZA]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2023/09/paragony-zakupy-ceny-pexels.jpg)


