Włodzimierz Wlaźlak: w Polsce jest miejsce na co najmniej 1,5 tys. sklepów Lidl

1 tydzień temu

Obecnie Lidl posiada w Polsce około 950 sklepów, obsługiwanych przez 13 centrów dystrybucyjnych. W przyszłym roku ma powstać ponad 50 kolejnych placówek. Takie tempo ekspansji ma zostać utrzymane także w kolejnych latach.

Myślę, iż w przyszłym roku otworzymy ponad 50 nowych sklepów, a w kolejnych 2-3 latach chcemy utrzymać to wysokie tempo powyżej 50 otwarć. W dalszej perspektywie, do 2035 roku, zakładamy otwieranie kilkudziesięciu sklepów rocznie – powiedział PAP Biznes prezes Lidl Polska Włodzimierz Wlaźlak. – W Polsce widać miejsce na co najmniej 1.400-1.500 sklepów Lidl. Budujemy również 14. centrum dystrybucyjne, w Skawinie pod Krakowem, które będzie otwarte w 2027 roku. W planach mamy kolejne, ale rozwój centrów dystrybucyjnych musi iść za liczbą sklepów – dodał.

Lidl wspiera polskich producentów

Ponad 6,8 mld zł wyniosła w 2024 roku wartość eksportu polskich produktów na zagraniczne rynki, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska. Ponadto w ciągu ostatnich 7 lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 32 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw. kooperacja z polskimi dostawcami oraz promowanie ich produktów za granicą to jeden z celów Lidl Polska.​

Lidl Polska działa na polskim rynku już od ponad 20 lat. Sieć na co dzień współpracuje z ponad 850 dostawcami z Polski, co przekłada się na pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. W ofercie sieci klienci mają dostęp do ponad 400 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”.

Międzynarodowa marka

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje ponad 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 950.

Idź do oryginalnego materiału